Zonnebloem de medische informatie moet ik van te voren opsturen en probeerde ik vandaag uit te zoeken. Ik heb zoveel medische brieven uit verschillende ziekenhuizen dat ik niet weet wat ik nu wel en niet moet opsturen 😬. Ik heb trouwens geen uitdraaien van mijn mri-scans, maar wel brieven van de neuroloog over de MRI’s waarin staat beschreven waar de beschadiging zit en hoe groot. Zou dit voldoende zijn of moet ik echt beelden hebben? Ik krijg het hier al Spaans benauwd van, want dan moet ik dit ook nog gaan opvragen en heb nu al geen overzicht.
Zonnebloem Sommige verhalen zullen schrijnend zijn en andere verhalen lijken schrijnend maar wij hebben geen idee hoe die gesprekken verlopen zijn en wat de échte reden van het afwijzen is geweest.
Ik weet natuurlijk niet alles, maar ik ken mensen uit de patiëntenvereniging met fors hersenletsel die voor veel uren goedgekeurd werden. Een vrouw bijv die wekenlang in coma heeft gelegen na een auto-ongeluk met forse beschadiging, maar nu geen zichtbare fysieke beperking heeft en volgens de arts daarom kan werken. Alsof alles zichtbaar is bij hersenletsel?! Vermoeidheid en overprikkeling worden bijv niet herkent in die stomme functielijst, die het uwv gebruikt. Ze leeft nu als alleenstaande moeder met 3 kinderen van 900 euro per maand in een stacaravan (met dank aan toeslagen etc heeft ze nog 900 euro). Ver onder het bestaansminimum dus en heeft zeker 10x proberen te werken, maar redt het niet. Voor dit soort taferelen ben ik bang. Ik zal maar net de verkeerde treffen. Want dit gebeurt en soms zijn mensen jarenlang bezig met rechtszaken tegen het uwv, wat zoveel stress oplevert, ondanks dat ze na jaren procederen gelijk krijgen.
Ik weet dat het geen zin heeft om mij er nu al druk over te maken, maar ik wil het nu goed invullen, juiste informatie opsturen en ik overzie het gewoon niet. Heb alweer flinke hoofdpijn en een temperatuur van 38.7 door die ‘sorry’ KUT instantie en ze zijn mijn dossier ook nog voor de tweede keer kwijt.