Op mijn eigen verjaardag nodig ik ook gewoon mijn losse vriendinnen uit. Al vier ik het dus zelden maar in de keren dat ik het deed en vrijgezellenfeest en bruiloft enzo kwam dat allemaal juist helemaal goed! Dus als je het wel graag wil zeker gewoon eens proberen!
Wij hebben met kinderverjaardagen ook een klein netwerk: mijn ouders (die komen eigenlijk wel altijd want die plannen zelfs rond die tijd geen vakanties) mijn zusje met haar man en nu dan 2 kindjes, mijn beste vriendin met haar man en kinderen. Deze mensen houden bewust rekening met de verjaardagen van onze kinderen en we delen ook al vroeg wanneer we het houden. Andersom ook. En eigenlijk zijn deze mensen er allemaal in principe ook gelukkig.
En mijn schoonmoeder en schoonvader (gescheiden en beide alleenstaand) en mijn schoonzus is het altijd de vraag of ze komen. Ik heb ook nog een vriendin met haar man zonder kinderen en die willen wel graag uitgenodigd worden en dat doe ik ook altijd maar ze komen heel vaak ook niet. Voor corona had ik nog 2 of 3 vriendinnen met man en kinderen die ik uitnodigde maar weet je die hadden ook allemaal weer 3 kinderen en zo hadden we altijd maar verjaardagen elk weekend dus we zijn we vice versa gestopt met uitnodigen.
Dus nu zijn de kinderverjaardagen meestal met een steady klein groepje en doe ik altijd met bbq of eten erbij. En voor zover ik merk hebben onze kinderen er gelukkig niet mindere feestjes om..