Sevenof9
Trees
Ik ben het wel eens he, dat tweedehands altijd beter is als nieuw. Ik had na het lezen van dit artikel vooral even zoiets van ja, het voelt ff zinloos. Maar echt zinloos is het natuurlijk niet.
Want ik doe hetzelfde als jij @Trees ik verkoop kleding en daarvan koop ik weer op Vinted. En ik koop op deze manier vaak kadootjes voor de kinderen enzo.
En nu het is ook zo als @Sevenof9 voor jezelf is duurzaam veel makkelijker, of althans het gaat vaak ook lang mee. Ik draag mn eigen kleding ook kapot , heb vanmorgen og een gat zitten maken in mn spijkerbroek (waar ik toch vlieseline achter moet strijken want het gat is alweer groter 🙈🤣).
Mijn kinderen slijten kleren, of het nu duurzaam is of niet, alsof ze het opeten. Maar ja een sliding op beton, kan een duurzaam broek net zo min aan als een niet duurzame. En nieuw kopen vind ik ook gewoon zo duur met 4 kinderen. Op Vinted is de keuze reuze en echt aan mode doen ze nog niet. Dus ik zoek vaak net zolang tot ik een verkoper heb die of veel naar smaak in 1 maat of in alle vier maten genoeg spul hebben. (En ik kijk dan indd minder naar locatie, hoewel het meeste gewoon uit nl kom. Behalve de duurzame merken want die komen meestal uit frankrijk. (En ik maak broeken ook he, ik bewaar kapotte broeken, knip er stukken stof vanaf om andere gaten weer te maken).
Ik werd gewoon vooral even moedeloos van dat artikel. Denk je een beetje het goed te doen en het voelde meer alsof ik net zo slecht bezig was als elk seizoen nieuw kopen.