Ik heb in Drenthe mijn astma medicijnen bijna niet gebruikt.
Nu al 3x op een dag 😮‍💨

Marshmallow heb je een tent of een stacaravan? Nadeel van Italië vind ik de vaak kleine kampeerplekken, maar ik vind het eten lekkerder en het land mooier dan Frankrijk. Frankrijk heeft wel mooiere campings.

Trees wij zijn vd stacaravan! Gewoon luxe van eigen toilet en douche met de charme van een camping 😀

• Trees hebben hierop gereageerd.

June balen dat je er nu weer zo veel last van hebt…. 🙁👎🏻

Trees Frankrijk heeft inderdaad wel veel mooiere campings en de animatie vind ik ook beter (animatie voor kinderen en sportlessen bijv. Hoeft voor mij niet maar mijn reisgenoten vinden dat belangrijk 😂)

• Jules hebben hierop gereageerd.
        • Trees vindt dit leuk

Hopsatee de animatie

Hmm, bij ons was alles in het Frans, dus de kinderen haakten steeds af. Dat hoor ik wel vaker op Franse campings.

Marshmallow de meeste campings waar wij de afgelopen jaren in Italië geweest zijn, hebben geen stacaravans. Daar zijn ze net te klein voor denk ik. In Frankrijk zag je het meer.

We hebben 9 jaar geleden op een hele grote camping in Italië gestaan met inmiddels 220 plaatsen. Ik vond het toen al erg groot met 150 plekken, maar verder was het wel een leuke camping. Wij zaten toen op een deel met extra grote comfortplekken, waar het rustig was. Ik weet niet hoe het qua rust bij de stacaravans was. Deze zaten aan de andere kant van de camping.

Als ik jullie verhalen lees over campings met meerdere zwembaden, gok ik dat de meeste dit als relatief klein beschouwen? Dus misschien dat dit iets voor je is? Het is in Toscane (wat mij betreft de mooiste regio van Italië 😇) en het was ongeveer een kwartier rijden naar het beroemde witte strand van Toscane.

https://www.vallegaia.it/nl/

June bizar eigenlijk hoe slecht de luchtkwaliteit in sommige gebieden in Nederland is, terwijl je dat nauwelijks door hebt. In ieder geval als je geen astma hebt, want ik merk geen verschil. We hebben een buurman die om die reden hier naar toe verhuisd is. Na een paar maanden gebruikte hij helemaal geen astma medicatie meer en daarvoor dagelijks. Mijn zus heeft als ze bij mij is ook minder last van astma, dan bij haar thuis in de stad.

• June hebben hierop gereageerd.

Trees als het erger wordt, dan zou ik er serieus over denken om te verhuizen.

Ik ben opgegroeid onder de rook van tata. Dus mijn longen zijn daar al flink verpest.

• [verwijderd]

OMG, ik kan geen stukje meloen eten zonder aangevallen te worden door fruitvliegjes.
            Kom maar door met die herfst en de koude lucht.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Vulpen
            Na een eigen gemaakte (niet effectieve) val met appelazijn en afwasmiddel, toch maar die van HG gekocht. Ingrediënten: 99,9% azijn. 😂

[verwijderd] Hmmm hopelijk werkt die wel. Je moet de appelazijn en afwasmiddel ook elke dag of om de dag verversen. En er zijn er altijd een paar bij die niet onder de indruk zijn, enge mutanten die maar blijven overleven en zo. Verder al je fruit in de koelkast en geen etenswaren in je keuken weggooien maar alles rechtstreeks in de container (als je die hebt..). Wij hadden er een paar jaar geleden ook enorm last van, dit jaar valt het tot nu toe goed mee!

[verwijderd]
                Ik heb ook zo'n peertje, maar kon gisteren het spul voor erin zo gauw niet vinden. Beetje siroop in gedaan en geen vliegje meer gezien.

• [verwijderd]

Vulpen
                Ik heb de zelfgemaakte maar weggegooid. Ze zaten wel de hele tijd op de rand, maar niet erin. Het peertje stond in korte tijd al 2-0 voor.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

LilyMilie volgens mij zit de bovenkant van de fles er nog ondersteboven in, zodat ze niet zomaar weg kunnen vliegen. Zo maakte ik altijd wespenvangers op vakantie. Wat ook niet echt helpt trouwens.

Ik heb eigenlijk nooit echt last van fruitvliegjes. Kan gewoon mazzel zijn, maar heb altijd wel kruiden in de keuken staan en/ of knoflook dat aan het drogen is. Ben ook gek op lavendel of lavendelolie uit zo apparaat. Ze schijnen een hekel aan de geur van sommige kruiden, knoflook en lavendel te hebben.

Mijn zus zweert bij vleesetende planten. Geen idee of dat werkt. Ik vind ze vooral heel erg gaaf.

Edit: lees net dat ze een hekel hebben aan basilicum en heb 2 basilicumplanten in de keuken staan.

[verwijderd] Ja het ene bakje werkt beter dan het andere. Ik blies ze er vaak in als ze op de rand zaten 😅 Maar allicht werkt een echte val beter!

Ik schrobde ook nog wel eens de vuilnisbak met lavendelolie in de hoop dat dat hielp...

LilyMilie ik vind ze dus echt prachtig! Alleen voor mij werkt het niet. Ik kan er niet van afblijven, omdat ik het zo leuk vind als ze dicht klappen als ik ze aantik. Daarna blijven ze dus heel lang dicht zitten om ‘niks’ te verteren 🫣. Geen idee trouwens of ze echt veel vangen. Ze lusten ze wel.

Vliegen hebben we hier ook, dus misschien dat ik ze daarom nooit heb? Ik haal ook bijna nooit spinnen weg in huis en deze eten oa ook fruitvliegjes.

Ik las ook nog iets over munt. Misschien dan een muntplantje of munt olie in zo ding ook nog een optie is?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

LilyMilie
                  Ik had de dop van het flesje er ondersteboven in gedaan. Was op de foto inderdaad slecht te zien. Toch een soort val, maar ze gingen er al helemaal niet in.
                  Er zitten er al 6 in het peertje. 😎

We hebben alles opgeruimd, elke avond de vuilniszak weg, geen eten onbedekt laten etc.
                  Maar ik ben er op gaan letten, het is hier overal. Mijn vriendin hier uit de buurt heeft er ook last van.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] vershoudfolie erover met kleine gaatjes erin prikken, werkt ideaal in combinatie met de appelazijn en druppel afwasmiddel.
                    Hoe dan ook, hoop dat je er snel vanaf bent.

[verwijderd] Dit doe ik inderdaad altijd. Een leeg glazen potje, daar een stuk overrrijp/ rot fruit in doen. Vershoudfolie er overheen spannen (evt met een elastiekje), en daar dan gaatjes in prikken met een saté prikker. Werkte als een tierelier. En verder heel veel de vliegjes op stofzuigen, fruit even een tijd in de koelkast bewaren. Dan zijn ze hier steeds in een paar dagen weg.