Ik ben een beetje aan het flippen, maar ik heb nog helemaal geen recht om te flippen, want ik weet nog totaal niet hoe het allemaal gaat lopen en er kan nog vanalles gebeuren..
Maar H had vanmorgen dus deel 1 van het onderzoek en het verliep volgend haar allemaal vrij raar.
Om te beginnen werd er aan H een vraag gesteld over stil kunnen zitten, waarop H antwoordde dat ze dat niet kon. Onderzoeker zei dat ze daar niks van merkte, maar H zat dus 2,5 uur te wiebelen onder de tafel, met de rits van haar vest te vervelen onder de tafel, en te pulken, onder de tafel. Maar dat zag ze dus niet, omdat het onder de tafel was.
Vervolgens is er iets gezegd dat H op school stiller was, en gaf de onderzoeker aan dat ze dat nog nooit had gehoord. Want tienermeisjes maskeren niet?? 🤔
Maar goed, er werd dus gevraagd of ze iets al had toen ze klein was of pas sinds een paar maanden (de aanvraag is 2 jaar geleden gedaan maar soit), waarop H zei dat ze dat altijd al heeft gedaan, waarop de onderzoeker vroeg waarom ze niet eerder een test heeft gehad, en H dus antwoordde: dat heb ik wel, maar ik kreeg geen diagnose ivm mogelijk trauma.
En nu wil de onderzoeker volgende week dus verder gaan focussen op het trauma-gedeelte.
Nee. Nee nee nee NEE.
Het hele fxcking punt was om die test te doen LOS van het mogelijke wel/niet trauma waar ze inmiddels al 2 jaar voor behandeld is. De hele reden waarom die test is aangevraagd is omdat ze eindelijk inzien dat haar klachten NIET gerelateerd zijn aan trauma. Ik heb 700 mailtjes moeten sturen om ze zo ver te krijgen. Er ligt een heel dossier waar uit blijkt dat de klachten die ze heeft, komen door haar mogelijke adhd, en juist NIET door trauma.
Waarom weet de onderzoeker daar niks vanaf? Waarom is dat niet doorgegeven bij de verwijzing??
Gaat het nou wéér hetzelfde lopen?? "Ja misschien speelt er meer maar blabla trauma??"
😭
En daarnaast heb je de school die een vragenlijst in mag vullen waar ze volledig maskert, en haar vader, die een simpele vraag als "hoe ziet haar kledingkast eruit?" niet eens kan beantwoorden.
Straks lopen we wéér de deur uit zonder antwoorden, en dan? 😭