Trees ik denk daarbovenop dat ze ook geschokt zijn door het verslag. Ik heb natuurlijk de scores gezien van het onderzoek en daar is echt geen enkele twijfel over mogelijk. Ik vraag mij af - echt een aanname van mijn kant- dat ze het daarvoor niet serieus hebben genomen en het weg gezet hebben als weer zo moeder die denkt dat haar kind erg slim is. Tja en toen bleken ze ongelijk te hebben en hoe ga je dit voor jezelf rechtbreien als je niet kan toegeven dat je fout zat. Nogmaals een heleboel aannames van mijn kant 🫣.
Maar het bizarre is -en dit is echt 1,5 jaar geleden gezegd- ik citeer: als hij sociaal emotioneel groeit kan hij naar het Leonardo. (Hij liep in onze ogen sociaal emotioneel helemaal niet achter, maar goed)
Het rijmt totaal niet met hun passieve houding want in die 1,5 jaar tijd hebben ze werkelijk waar niks gedaan. Niks. En overigens vind ik deze uitspraak erg gevaarlijk en überhaupt vind ik heel veel over deze uitspraak, dat is namelijk nogal wat. Helemaal als je nagaat dat hij van hun in de onderstroom moest omdat ze dachten dat hij misschien wel eens naar het speciaal onderwijs zou moeten omdat hij het misschien niet op regulier onderwijs zou redden ivm overprikkeling.👀
Trees Er zijn gelukkig veel zorgverleners die het wel kunnen, maar dan moet je je eigen ego opzij kunnen zetten en aan jezelf toegeven dat je het niet weet. Wat ik persoonlijk juist heel sterk vind ipv zwak. Ik voel mij 10x serieuzer genomen als iemand zegt ‘ik weet het niet, maar ik ga contact opnemen met een deskundige op dit vlak en het voor je uitzoeken’ ipv een of ander vaag kul antwoord.
Daar heb je 100% gelijk in!