Huggybird wat grappig zo doen wij het inderdaad ook. Was vaak niet eens bewust, maar het was altijd een mooie bruggetje naar de mens. Zowel mijn man en ik praten er eigenlijk altijd heel casual over, tussen het opscheppen van de aardappelen door bij wijze van, waardoor het ook nooit ongemakkelijk voelt. Ik denk ook doordat we er jong mee zijn begonnen dat ze het een niet al te ongemakkelijk onderwerp vinden. Ze zijn het wel gewend. Als kleuters vonden ze het trouwens veel interessanter met meer vragen dan nu. Ik denk dat hoe ouder, hoe ongemakkelijker ze het vinden om erover te praten 😅. Sommige onderwerpen bespreken ik trouwens ook niet meer met mijn man erbij om die reden.
Het heeft hier weleens tot een genante situatie geleid. Ik heb het vast weleens verteld hier, maar de oudste heeft ons een keer betrapt toen ze in groep 1 zat. Wij haar uitgelegd dat er niks ergs was (ze moest heel hard huilen), maar dat we gewoon aan het vrijen waren, omdat we elkaar zo lief vinden. We hadden er al vaker over gesproken en ze had onthouden; vrijen is baby maken. Kind volgende dag op school enthousiast aan juf vertellen dat ze een broertje of zusje kreeg. Vervolgens werd ik op het schoolplein door juf gefeliciteerd met mijn zwangerschap. Leg dat maar eens uit 🫣.