Bloem kort gezegd is er een kind bij mij op school dat bij de nieuwe juf vΓ³Γ³r de overdracht al geen kans kreeg. Er werd toen al geroepen βwat doet dit kind hier nog, waarom geen speciaal onderwijs!!β Puur gebaseerd op dat ze jong gedrag laat zien. Er werd alleen maar geklaagd over dit kind en de ouders. Deze leerling werkt sinds dit schooljaar met een eigen leerlijn en dat is goed in elkaar gezet door de ib-er en vorige leerkracht. Maar toch zo dom blijven roepen.
Ik werk ook met deze leerling, bij mij voelt ze zich gezien en laat ze veel minder jong gedrag zien.
De huidige leerkracht wilde haar in het team inbrengen, dus ik kwam speciaal voor die vergadering terug. Heeft ze de leerlingbespreking afgezegd omdat ze op de toetsen geheel volgens verwachting van de ib-er, vorige leerkracht en mij heeft gescoord. Dus eigenlijk lach ik me dood! Maar ik kan er niet mee omgaan als een collega niet haar werk doet en een kind vooraf al geen kans geeft.
Ik heb er begin dit schooljaar gewoon van gehuild toen ik hoorde hoe zij over deze leerling aan het praten was. π’ en daarbij liegt ze ook nog over wat deze leerling of haar ouders zeggen π‘ Γ©n tegen collegaβs over hoe deze leerling er voor staat. Ik denk dus dat ze de melk heeft opgetrokken omdat ze alle data moest laten zien zodat iedereen een goed beeld van de leerling zou krijgen om goed mee te kunnen denken.
OkΓ©, dit was niet kort gezegd. Maar ik ben er boos en verdrietig tegelijk over.