Er is niet echt een topic waar ik dit vind horen dus dan maar hoor. De gevoelens zijn erg wisselend, het plan nog niet helemaal duidelijk.
Na jaren op en af twijfelen en het laatste jaar vooral negatief bij man hebben we besloten dat we stoppen met dit schip 🙁 Hij haalt er geen voldoening meer uit, veel stress, ziet de toekomst somber in. Ik snap hem, ook gezien de kosten waarvan we weten die er aan komen (slijtage/draaiuren) en het horen dat de eigenaar alles wil verkopen (we doen huurkoop)... Vandaag ook de eigenaar ingelicht, die snapt het gelukkig ook. Was niet van plan om ons schip als eerste te verkopen maar door te gaan zolang het goed liep. Maar hij snapt man zijn redenen helemaal dus gaat nu toch eerder verkopen.
Wanneer we er af gaan is nog niet bekend. Contractueel moeten we tot 1 augustus doorgaan maar we willen meer tijd hebben en dat vond de eigenaar ook fijn dus voor nu is de richtlijn meer richting jaarwisseling.
Ik voel me er echt dubbel onder, ik snap man helemaal maar het is wel mijn tweede huis, mijn rustplek. Maar ik weet ook dat man nog meer stress gaat krijgen en als we het nog een jaar zouden proberen we er waarschijnlijk financieel veel slechter uit komen. En hoe het is om man meer thuis te hebben zal ik moeten ervaren 😉