Femkes och jee, dat is heftig! Maar fijn dat ze veilig buiten waren.
Ik regel op mijn werk (basisschool) de ontruimingsoefeningen, dan is het ook spullen laten liggen jassen laten hangen en naar buiten.
Bij een oefening kun je nog rekening houden met het weer, dat is bij een echte calamiteit niet zo natuurlijk.

Uilenmama fijn hè! Die ladekast stond bij mij ook in de woonkamer (en sinds begin december in de gang) en zo fijn al die ruimte!
Hetzelfde met de kasten die in de slaapkamer stonden. Heel fijn dit!

Femkes Och jee, wat een schrik voor de kinderen. Hopelijk hebben ze er s nachts niet te veel last van

Rietjesbeker mini was bij een vriendinnetje gaan spelen net en ik sprak die moeder er even over en aan zowel gezicht mini agezicht vriendinnetje zag ik dat de schrik er echt nog goed in zat. Het was ook echt wel overweldigend. Ik was aan het bellen met een collega toen ik op de fiets stapte om mini op te halen en ik dacht dat ik dat gesprek gewoon kon blijven voeren. Maar toen ik er bijna was heb ik toch maar opgehangen, overal politie, auto's die weggeleid werden, ouders die kinderen zoeken, kinderen die buiten staan, ambulance kwam net aan (gelukkig zonder sirenes in de buurt). Je zag bij al die kinderen de spanning op hun gezichten. Ik was zelf niet zo zenuwachtig, het was prima onder controle voor mijn gevoel, maar voor zo'n kind is het wel heel veel natuurlijk.

Femkes
      Lijkt me erg heftig voor die kids. Hopelijk gaat ze er vannacht geen last van hebben.

Wat een innoverende dag. 😂 Op de heenweg besloot mijn man op een parkeerplaats naast de snelweg te stoppen en uit te stappen omdat de kinderen alleen maar ruzie aan het maken waren. (Ik was het hier volkomen mee eens en ben zelf ook, al dan wel niet stiekem lachend uitgestapt.) naderhand toen we op bestemming waren mochten ze zelf uitleggen waarom we te laat waren. De hele middag hebben we geen kind aan ze gehad en de terugweg is denk ik een core memory geworden want mijn man vond op spotify het poep lied plus, jawel een uur lang luisteren naar verschillende soorten scheten. De kinderen kwamen niet meer bij.🤣🤣🤣 Ze hebben nog nooit zo lang en hard gelachen.

Oudste vertelt net dat ze dit jaar geen carnaval vieren op school. Nieuwe directeur, nieuwe regels... Maar de meester heeft gezegd dat ze volgende week vrijdag toch verkleed mogen komen. En ik kan me haast niet voorstellen dat ze dat dan bij groep 1/2/3 niet doen. Ik vond carnaval vroeger vreselijk, maar mijn kinderen vinden het wel hartstikke leuk dus ik gun ze dat. En ik vind het ook wel getuigen van weinig sensitiviteit, want carnaval is echt groot hier...

Vulpen wat bizar! Dat is toch gewoon cultuur, dat kan je niet maken om niet te vieren op school..

Vulpen maar dan nog. Maak kennis met de regio waar je woont. Zeker in een regio waarin het groot is 🫤. Hier zou er ook echt veel boosheid zijn bij ouders 🙈

Honkeytonk Nou ja, het is niet echt een regio-ding, we zitten op de grens. Op 150 meter van de school ligt een dorp waar ze het echt groots en fanatiek vieren. Maar er zullen ook veel ouders zijn die er niks mee hebben, we wonen niet in Brabant of zo. Maar nou ja, ik ben dus ook erg benieuwd wat ouders hiervan vinden en in hoeverre leerkrachten het besluit gaan ondermijnen 🙃

CrazyCatLady Ja maar het is niet echt een ding hier carnaval. Dat is alleen een dorp waar het groot wordt gevierd hier boven de rivieren (ok en nog wat kleine dorpjes in de omgeving) ik woon 2 km van @Vulpen en in dit hele dorp word op school helemaal niks gedaan met carnaval (gelukkig 🤪). Meeste scholen in de stad van Vulpen ook niet. Dus in dat opzicht snap ik wel dat het niet een “ding” is hier zoals in Brabant. Maar als de school wel altijd mee deed vind ik het wel raar om zomaar helemaal af te schaffen. Kan toch ook anders zou ik denken. Beetje flauw. Heb je zelf al om uitleg gevraagd @Vulpen ? Zou ik wel doen hoor (met suggesties 😅)

Hopsatee Meeste scholen in de stad van Vulpen ook niet.

Dat ben ik nog aan het onderzoeken. Minimaal 1 andere school in de wijk ook en ik denk de openbare ook. En die in de omliggende dorpen natuurlijk ook (veel uit onze wijk gaan daar ook heen).

Hopsatee Heb je zelf al om uitleg gevraagd @Vulpen ? Zou ik wel doen hoor (met suggesties 😅)

Nee want ik heb dus alleen van oudste gehoord dat zij toch verkleed mogen 🤣 Dus misschien is er geen probleem. Ze wil als robot 😎

Vulpen Dat ben ik nog aan het onderzoeken. Minimaal 1 andere school in de wijk ook en ik denk de openbare ook. En die in de omliggende dorpen natuurlijk ook (veel uit onze wijk gaan daar ook heen).

Aan jouw “kant” wellicht wel. Maar aan mijn “kant” in de stad weet ik van de meeste niet 🤣
                Ga je ook naar de optocht?

• Vulpen hebben hierop gereageerd.