Nescio Ik herken het wel een beetje. In winkels raak ik snel overprikkeld en dan haal ik ook de verkeerde dingen.
Mijn oplossing is online shoppen. Ik bestel een hoop. En dan kan ik rustig thuis passen. Soms doe ik daar ook wel eens drie dagen over. Dan pas ik het, kijk even, maak een foto, daarna trek ik het weer uit en denk er even over na. Volgende dag trek ik het nog eens een keer aan, kijk wat ik heb aan schoenen/ laarzen, andere kleding erbij en trek dat er bij aan etc. Ik doe er dan soms best even over. (Niet altijd hoor, sommige dingen denk ik gelijk, ja). Maar daardoor hou ik alleen nog maar dingen die ik ook echt mooi vind en draag. De rest stuur ik terug.
Daarnaast ben ik echt gaan letten of wat staat wel en wat staat niet. Je kunt bijv je Kibbe body type uitzoeken en dan aan ChatGPT vragen, of online opzoeken. Welke kleding daar wel of niet bij past. Zelfde met kleuren, Chat kan ook je kleuren palet bepalen, of je kan zelf een beetje kijken welke kleuren je wel of niet staan.
Ik denk als je zo op die manier een kast opbouwt waar je je goed bij voelt. Dat je je ook wat minder bleeeghh voelt als je iets aantrekt. Hoewel dat ook gewoon een beetje hormonaal kan zijn. Een vriendin mij is een jaar geleden met hormonen begonnen. En die zit daardoor veel lekkerder in haar vel. Daarvoor had zij ook vaak dat gadverdamme niks staat me, gevoel. Maar dat was dus meer tussen de oren.