Trees Ja klopt hoor. Ik heb het hier ook vaak met vriendinnen over. Wij appen altijd, nog steeds, dat we thuis zijn. Wij gaan altijd samen naar huis, nooit iemand achtergelaten. Terwijl mijn man zijn vrienden altijd kwijt was en nooit vraagt of ze thuis zijn gekomen. Maar ook de alertheid. Ik ben altijd hyper alert als ik alleen in het donker loop, telefoon in de buurt. Je scant ook meer je omgeving.
Ik weet alleen soms niet goed of dat is door wat ik jong heb meegemaakt met mijn zusje maar ook met een vermist en helaas vermoord jaargenootje of dat het mijn vrouw zijn is. Een vriendin van mij heeft overigens therapie gehad omdat haar dochter diezelfde route nu moet gaan fietsen en zij ook nog altijd bang is. Gek hè, we hebben niet echt last ervan gehad dachten we maar we hebben toch maniertjes gevonden of angsten ontwikkeld blijkbaar.
@Nescio wij kregen toen na die heftige jaren op mijn school zelfverdediging. Het gaf inderdaad vooral vertrouwen want heel eerlijk de keren dat ik het met sterke mannen ging oefenen kwam ik alsnog niet makkelijk weg.
En heel eerlijk, niet om jullie bang te maken. Maar mijn zusje had haar mobiele telefoon bij zich en is gaan nep bellen maar dat mocht niet baten. Nou was dat in opkomst van mobiele telefoons en waren ze nog niet zo traceerbaar als nu dus dat helpt zeker wel mee maar ik bedoel maar…ik ben er zelf niet zo gerust op.
Ik ben vooral van het samen fietsen. Liever later thuis dan alleen en alleen altijd bellen, dat was de regel na dit alles ook bij ons thuis en die houd ik er hier ook in. Als het kan. In mijn geval was dat vrijwel altijd wel zo gelukkig.