Marshmallow hansaplast heeft fijne kleine busjes, die je makkelijk in de hand kan houden in je jaszak. Sleutels deed ik vroeger inderdaad ook altijd. Ook gewoon voor mijn eigen gevoel. Pleisterspray schijnt wel minder te branden dan pepperspray, maar brandt wel flink. Ik heb het niet op mijzelf getest, maar er zit o.a. alcohol in en dar lijkt mij niet fijn in je ogen.
Jules mijn zus kickbokst al ruim 20 jaar, maar haar docent zegt nog steeds ‘tegen een kerel maak je geen schijn van kans ondanks al je kick boks ervaring’. Echt vanwege de fysieke ongelijkheid tussen mannen en vrouwen. Ik geloof hem direct.
Ik wandel zelf wel op stille plekken in het donker, maar pas was ik in mijn eentje in het natuurgebied in het donker om de kat te zoeken. Voelde eigenlijk helemaal niet prettig. Normaal kom ik daar enkel met de honden en ik realiseerde mij toen pas dat ik mij veilig voel dankzij de honden. Zonder voelt het gewoon niet goed. Op een gegeven moment ritselde er wat in de bosjes, waarschijnlijk gewoon een dier, maar ik vloog ongeveer 3 meter de lucht in van schrik.
Je bent inderdaad altijd op je hoede. Als ik ergens een of meerdere mannen zie staan en er is verder niemand in de omgeving, scan je toch automatisch de situatie op gevaar. Geen kerel die dit hoeft te doen als hij ergens een vrouw ziet staan. Ik kan er ook pissig over worden dat wij ons als vrouw moeten beschermen, omdat sommige mannen zo gestoord zijn. Het is gewoon erg dat bijna elke vrouw wel iets kuts heeft meegemaakt op dit vlak.