Vulpen Dat ze in vakanties gewoon geen contact hoeven hebben met klasgenoten
Ik vind dat juist wel fijn.
Anders zitten ze zo te rotten als zombies in hun nest 😅
H gebruikt haar weekenden/vakantie echt wel om af te spreken, die wordt gillend gek als ze niet naar buiten kan, maar I is zo introvert dat ik er juist dankbaar voor ben dat die toch vanuit haar eigen kamer sociale contacten kan behouden, want anders kan die rustig 6 weken zomervakantie doorbrengen zonder maar iemand te spreken. Dus ze spreken met elkaar af in fortnite, en daar mag ik dan heel blij mee zijn 🫣
Maar dat groepje woont ook zo verspreid door de regio dat spontaan afspreken er vrijwel niet bij is, dat moet echt van te voren gepland worden.
Maar dat zijn hele andere soort zorgen dan social media dus, ik kan ook zo zijn met een boek. Hutje op de hei, heerlijk! Als ik I's telefoon af zou pakken sluit die zich 6 weken op met een schetsboek, dan liever dat ze nog iets van een sociaal leven heeft..
Trees Is een forum met vreemden dan zoveel beter dan via Snapchat contact hebben met je vrienden?
Eens. Ik heb 2 grenzen: reddit en discord mogen ze van mij niet. Tiktok en snap vind ik prima.
Trees Ik denk ook dat het naïef is dat we deze hele tendens nog terug kunnen draaien
Dat gaat niet. En sorry, maar dan ben ik de loedermoeder van het kind die het wel mag. Dan hebben alle ouders maar lekker een hekel aan me 🙈
Trees Zij hebben op de basisschool geen lessen mediawijsheid gehad, ouders wisten toen zelf nog niet goed wat de gevaren waren en hoe ze hun kinderen hierin moesten begeleiden en waren helemaal niet hierop voorbereid
Ik merk dit vooral heel erg in de boomer generatie. Hoe vaak ik tegen mijn vader heb moeten zeggen dat hij zijn vakantiefoto's niet openbaar moet posten zodat inbrekers niet weten dat hij niet thuis is, niet meer te tellen. Maar ook, denken dat ze alles kunnen zeggen, alles delen zonder na te denken of het wel betrouwbaar is, en klikken op iedere willekeurige link. Maar wél de arrogantie hebben dat ze alles weten 🫣
Misschien is een maximum leeftijd juist beter 🤣
Trees ik kan het wel, maar doe het nooit. Alleen toen H in Parijs zat eigenlijk, of heel soms dat ze haar locatie deelt als ze tot laat moet werken. Maar op een normale dag niet, ik ben hopeloos ouderwets en bel gewoon 😅
Nescio dat algoritme dat eetstoornissen, misogynie en andere ellende 'promoot
Ik zie dat dus nooit. Misogynie alleen soms op reddit, maar zeker niet op social media. Ik heb het daar met de kinderen ook wel eens over gehad, en die krijgen dat soort dingen ook niet te zien. Het is dus maar net waar je op klikt, heel veel heb je zelf in de hand..
Mijn algoritme bestaat momenteel uit katten, Snoopy, Taylor Swift en feelgoodnieuws.