Honkeytonk ha, je hebt smaken verschillen en heiligschennis 😝
Vulpen daar zijn we inderdaad uiteindelijk 2 keer in geweest (ook meteen de enige attractie die we gedaan hebben), maar dat was maar zo'n klein deel binnen dat ik dat geen darkride zou willen noemen hoor.. eerder vergelijkbaar met de gondoletta's?
Het binnendeel, tja, voor boven de 8 jaar zit daar níks. Ja, gratis WiFi, we hebben daar een uur aan een tafel gezeten om tijd de doden 😅
In mijn ogen is het meer een leukere versie van een krijspaleis 🙈
Maar verder is er gewoon niks wat overdekt is. Zet daar tegenover een danse macabre, villa volta, carroussel, diorama, droomvlucht, fata morgana, fabula, symbolica, en carnaval festival.. in de regen kan ik me nog steeds prima vermaken in de Efteling. In toverland niet 😕
Edit: ik denk overigens dat het een prima park is hoor, voor bepaalde doelgroepen. Achtbaanfanaten, prima (al vind ik persoonlijk walibi dan ook leuker). Kinderen zou ik nog niet eens willen zeggen, want het kan ook niet concurreren met het sprookjesbos, land van laaf, max & moritz, carroussel of carnaval festival.
Maar als ik ticketprijzen van vandaag zou vergelijken, was toverland 46 euro, en Efteling 48, en dat vind ik ronduit schandalig. Voor vergelijkbare prijzen, verwacht ik ook een vergelijkbare ervaring.
Efteling heeft bijna het dubbele qua aantal attracties, die ook veel mooier zijn.
Gooi daarboven op dat toverland ook nog eens veel duurder is qua souvenirs en eten, en je bent voor een dagje gewoon meer kwijt. En ik vind het ronduit onbeschoft dat toverland het lef heeft om dat te durven vragen. Misschien dat ze daar op termijn heen kunnen groeien, het is natuurlijk nog een relatief jong park, maar op dit moment? Echt niet. Meer dan 25 euro zou ik er niet voor willen betalen, ook niet als we wél meer hadden kunnen doen.
Sorry, ik ben fel, maar ik vond het echt niks 🙈🙈🙈
Vooruit, 1 pluspuntje: de frietjes in Toverland zijn wel écht heel erg lekker. En de kroketten zijn ook beter dan die in de Efteling.