Onze oudste probeerde een salto op de trampoline, dat ging natuurlijk mis en hij kwam lelijk terecht. Hij kreeg geen lucht meer voor z'n gevoel en had gelijk rugpijn.
Lopen/ liggen alles is pijnlijk, hij is uiteindelijk met pcm naar bed gegaan.
Zou dit een gevalletje aankijken zijn of toch HA morgen 🤔

Aurora O bah zeg 🙁 Hopelijk gewoon wat beurs. Morgen even kijken of ie actief en vrolijk is denk ik. Maar het is vaak zo lastig inschatten hè?

• Aurora hebben hierop gereageerd.

Vulpen
      Ja, het is bij hem moeilijk in te schatten.
      Ben al eens met hem naar de HA geweest, omdat hij wat pijn had na een val, maar alles gewoon kon bewegen, bleek z'n pols gebroken.
      Maar toen hij gevallen was over een bal en niet wilde lopen thuis, vroeg de HA of hij kan lopen, zegt hij doodleuk: 'Ja hoor' en wandelt zo verder 😑

Aurora Daar was ik wel voor naar de hap gegaan ja. Klinkt als misschien klaplong of iets in de rug.

Hoe is het nu?

• Aurora hebben hierop gereageerd.

iMoeder
        Hij is wel rustiger dan anders en zijn rug is nog wel pijnlijk (bij aanraken en bv springen).
        Maar hij geeft aan dat het al iets minder is dan gisteren.

Waarom zijn mannen zo eigenwijs? Mijn man heeft nog best veel last van zijn rug, wat logisch is want de ingreep van zijn rug heeft een hersteltijd van 6-9 maanden en dit vertel ik hem ongeveer dagelijks. Volgens hem was het volledig herstel 10 weken, want dat ‘zei’ internet bij een hernia operatie. Alleen hij heeft geen standaard hernia operatie gehad, maar een veel zwaardere operatie. Die vergelijking slaat dus nergens op, maar elke dag moet ik aanhoren dat er iets mis is gegaan in zijn rug, dat het echt nooit meer goed gaat komen enz.

Hij had gisteren een controle afspraak bij de chirurg en die had aangegeven dat het herstel 6-9 maanden zou duren. Komt hij gisteren thuis: oh die pijn is normaal, want het herstel duurt 6-9 maanden.

Behalve dat ik het hem al wekenlang dagelijks zeg, is hem ook al eerder door de chirurg vertelt, maar hij doet net alsof hij dit gisteren voor het eerst heeft gehoord

Toch6 en niet de eerste keer 🙄. Volgens dr. Google mocht hij na 2 weken weer autorijden, maar in zijn ontslagpapieren stond 3 weken. Dr. Google zei ook dat hij na 6 weken weer mocht tillen. Zijn chirurg gaf aan dat hij moest wachten tot zijn eerste controle. Zijn tilverbod is nu zelfs verlengd tot de volgende controle afspraak, omdat zijn rugwervel nog instabiel is.

Vervolgens gaat hij met mij in discussie dat hij vindt dat hij het wel mag. Hallo, ik ben je moeder niet en dit is jouw verantwoordelijkheid. Mij lijkt het verstandig als je gewoon luistert naar de persoon die in je rug heeft gesneden en precies weet wat er gedaan is. De chirurg heeft volgens mij weer bij hem benadrukt dat je het niet kan vergelijken met een gewone hernia operatie. Hopelijk is het nu binnen gekomen.

Hij voelt zich volgens mij schuldig dat ik en de kinderen alles voor hem tillen en dat hij veel minder in en om het huis kan doen dan normaal, nu het weer voorjaar wordt. Hij wordt er knetter chagrijnig van, maar onderschat dat ik fysiek ook steeds meer kan doen. Het komt wel goed.

Onze jongste zoon heeft dus milde cp dit uit zich in snel moe, vallen en slecht lopen.
            Hij heeft 3 weken geleden griep gehad en is daar nog niet van bekomen, nu is hij ook nog verkouden en gaat het hem helemaal niet lekker.
            Nu vieren we aanstaand weekend zijn verjaardag en we zijn geneigd alles af te zeggen en bv naar het bos te gaan/ ijsje te eten, want hij gaat daar zoveel gelukkiger van worden.
            Is dat heel slecht 🫣

Aurora nee natuurlijk niet! Misschien kunnen jullie het dan een ander moment vieren voor familie eb vrienden.

Aurora helemaal niet slecht. In tegendeel. Ik heb 7 weken geleden de griep gehad en ik heb daar extra veel last van gehad in mijn lijf door de hersenbeschadiging. Ik functioneerde motorisch voor geen meter en ik was echt uitgeput. Het is pas sinds dit weekend wat beter en ik had werkelijk niet moet denken aan een feestje met allerlei drukte. Wat ik van mijn sportmaatje met cp begreep is dit dezelfde reactie als wat zij ook heeft op griep en dat het tijd en veel rust kost om hiervan te herstellen.

Ik denk daarom dat je hem er juist een plezier mee doet om het klein te vieren. Ik zou echt kijken naar wat hij nodig heeft en wat de rest daar dan van vindt jammer dan. De rest gaat na het feestje naar huis, maar hij en jullie als gezin moeten vervolgens dealen met de gevolgen. Ga lekker naar het bos en een ijsje eten. Je kan het altijd nog later vieren voor familie als hij zich weer beter voelt.

Aurora Nu vieren we aanstaand weekend zijn verjaardag en we zijn geneigd alles af te zeggen en bv naar het bos te gaan/ ijsje te eten, want hij gaat daar zoveel gelukkiger van worden.

Dat is het stukje waar het om gaat. Je viert je verjaardag niet voor anderen, maar voor jezelf. En als het hem nu wel veel energie kost en weinig plezier oplevert, dan zou ik het afzeggen. Als hij zich er wel op verheugt, dan zou ik kijken waar je kunt inperken zodat de balans wat beter uitkomt.

Aurora Nee, en ik zou daar ook echt niks van vinden als iemand een bericht stuurde dat verjaardag afgezegd is.
                Maar wat vindt hij er zelf van denk je? Kan hij ook inschatten dat hij er gelukkiger van zou worden?

4 dagen later

Ik zat bij de opticien, komt er een man binnenlopen (om 13:15), blaft naar de medewerker: ik had om 13:00 uur een afspraak.
                Medewerker zegt: u kan even rondkijken of plaats nemen, mijn collega komt er zo aan.
                Man boos, want hij had al aan de beurt moeten zijn geweest (was zelf dus een kwartier te laat).
                Medewerker: mijn collega heeft even pauze, en ik maak eerst dit (mijn vraag) af, want ik heb maar 2 handen.
                Man draait helemaal door, "zei je nou SERIEUS tegen míj dat je maar 2 handen hebt?!! Gebruik je handen hier maar voor!!!" En begint alle brillen uit de schappen op de grond te gooien. Vervolgens duwt hij die medewerker, en terwijl hij naar buiten stormde nog even een rek om.

Mijn hartslag zat in mijn keel zeg, niet normaal 😳

CrazyCatLady nou jaaaa!!!! 😱😱🤯😱🤯😱😱 die is niet goed zeg!!!! 😱
                  Gaat het een beetje met jou?
                  En met die medewerker? 😱
                  Hebben ze de politie gebeld?

Huggybird ja flink geschrokken. Die medewerker zei doodleuk dat ze inmiddels gewend was aan dat soort klanten. En ergens vind ik dat nog het heftigste, dat dit soort gedrag tegenwoordig maar zo normaal wordt gevonden dat mensen er aan gewend raken.. 😔