LilyMilie Vandaar dat ik mijn mening herhaalde en het enkel daar bij hield om een ‘ruzietje’ te voorkomen.
Ik zou het prettiger vinden als je gewoon aan mij vraagt hoe ik iets bedoel, ipv dat je ervan uitgaat dat ik iets op een bepaalde manier negatieve bedoel. Ik herken helemaal niks over elkaar kwijt raken in het gesprek en dat het een belediging werd. Als het wel zo overkwam, sorry daarvoor, want dat was echt niet mijn bedoeling.
Voor mij is het inderdaad een heel feitelijk onderwerp, waar ik zonder gevoel en beschouwend naar kijk. Voor jou niet en dat zal mogelijk het verschil in interpretatie verklaren. Als ik daar te weinig aandacht voor had, dan vind ik dat oprecht vervelend en was het niet mijn bedoeling om je een rotgevoel te bezorgen.
Van mijn kant zou ik het echt op prijs stellen als je vraagt of ik het bedoel zoals jij het ervaart ipv dat er automatisch ervan uit gegaan wordt dat ik ‘slechte intenties’ heb. Geschreven taal mist vaak toch wat nuance doordat je mijn toon en mijn gezichtsuitdrukking mist.
Daarnaast kan ik dingen ook gewoon verkeerd of te lomp verwoorden (ik weet dat ik soms te direct ben en mij daar op dat moment zelf niet altijd bewust van ben), waardoor het op jou anders overkomt dan ik bedoel. Vraag het alsjeblieft na want dan kan ik een fout van mijn kant ook recht zetten en hebben we er beiden geen shitgevoel over.