Bob_Ross ik vind dit anders ook best heftig klinken 😟. Ik snap dat een expeditie naar de zuidpool voor je huid fijner is, maar lijkt mij ook heel lastig op zonnige dagen in Nederland.
Het klinkt misschien raar, maar ik denk dat het zowel een opluchting is als tegelijkertijd ‘even flink balen’ als het bij mij wel aps is. Ik denk opluchting, omdat dan alles duidelijk wordt en ik dus al die jaren niet gek was. Eindelijk een verklaring heb. Ik durfde al jarenlang niet meer naar de huisarts gegaan, want dan kwam ik weer aan met ontsteking of vage klacht nummer zoveel. Gelukkig wist mijn lichaam 9/10 een ontsteking zelf op te ruimen, maar duurde het hooguit een paar dagen langer. Gevolg was dat ik met elke klacht te lang wachtte tot het zelf weg ging. Wat achteraf niet altijd handig was, bijv als je een zeer waarschijnlijk een trombosebeen hebt, maar niet de dokter gaat omdat je jezelf diagnosticeert met een zweepslag, ondanks dat je niks geks hebt gedaan of hebt gevoeld 🙄. Dat leek mij logischer gezien mijn leeftijd, ondanks een bizar dik onderbeen en dikke voet vanuit het niks.
Sinds ik bloedverdunners gebruik heb ik nauwelijks meer ontstekingen gehad. Een paar keer een oorontsteking in 3 jaar tijd. Daarvoor was dat 6 a 7 keer per jaar plus blaasontstekingen, keelontstekingen, ontsteking in gewrichten, kiezen, ogen enz. Is allemaal weg. Ook heb ik al 3 jaar geen auramigraine gehad. Ik weet dat een correlatie niet perse een causaal verband is, maar ik vind het wel opvallend. Er is i.i.g. iets veranderd en waardoor het komt, hoop ik uit te vinden.