Hopsatee 8 uur is natuurlijk gemiddeld. Ik werd eerder zeker 15-20x per nacht wakker en daar functioneerde ik vroeger prima op. Het waren alleen maar korte hazenslaapjes, maar bij elkaar opgeteld voldoende. Ik lag meestal wel tussen 20-22 op bed. Over het algemeen (lukte niet altijd) maakte ik mij ook niet druk om, want in de nacht denken oh help dit is te weinig, maakt het alleen maar erger.
Ik werd dan wel vaak wakker, maar viel meestal ook weer snel in slaap. Ik kan mij trouwens niet herinneren dat ik ooit aaneengesloten heb geslapen of minder dan 4 a 5 keer wakker ben geweest in de nacht. Dit is eigenlijk mijn hele leven al, als baby al en schijnbaar hoort dit bij mij. Mijn oudste had dit als baby ook en slaapt nu ook nog steeds slecht. Misschien inderdaad genen icm adhd? Ik ben wel super blij dat ik nu iets heb gevonden wat voor mij werkt. Ik slaap nu eerst 4 uur achter elkaar door en daarna verval ik weer in de hazenslaapjes, maar de nacht duurt zo een stuk minder lang. Ik had altijd een hekel aan slapen, omdat het zo lang duurde en zo saai was 😅.
Heb je toevallig een overactieve blaas? Ik kreeg een overactieve blaas doordat ik heel vaak naar de wc ging om te voorkomen dat ik urineverlies kreeg door een blaasverzakking. Hierdoor kreeg ik sneller aandrang en door hiernaar te handelen, hield ik het probleem in stand en werd mijn blaas overactief. Op advies van de bekkenfysio ben ik het gaan negeren /langer uitstellen en nu nauwelijks last meer van. In de avond drink ik bijna niks meer, want als ik ‘s nachts toegeef aan het naar de wc te gaan, moet ik daarna elke nacht, vervolgens 2x per nacht enz. Alsof mijn lijf dan direct eraan went om ‘s nachts altijd naar de wc te kunnen. Gevolg is wel dat ik soms verrot slaap door een te volle blaas, maar ik weiger op te staan om daarna 1 a 2 uur wakker te liggen (mijn hoofd gaat echt direct aan als ik opsta).