Hopsatee ja ze vond het heel erg leuk. Wel de zipline mega spannend. Maar ze heeft het allemaal gedaan. Soms zichzelf toesprekend dat ze goed vast zat. Zo schattig 🥰

Marshmallow Ja de zipline vonden ze hier ook allemaal spannend! Snap ik ook wel, best eng 🤣 Fijn dat het leuk was!

E heeft op de laatste dag een enorme splinter in haar voet gekregen die we er helaas maar een stukje uit hebben gekregen. We mogen er ook niet aan zitten. J is enorm boos op haar geworden wat ik heel heftig vond.
    De komende dagen maar blijven proberen en anders woensdag naar de huisarts...

Marshmallow ze weken er vaak vanzelf wel uit, zeker grotere. Veel voeten in het water, soda indd en trekzalf. Wij doen weleens een pleister met soda er op. En dan kan je hen na een nachtje vaak wel eruit pakken.

Trees nee we zijn nog in Italië dus dat hebben we niet. Kan gewoon zout ook?

Honkeytonk ja het lastige is dat we morgen naar huis gaan dus we zitten twee dagen voornamelijk in de auto...

• Trees hebben hierop gereageerd.

Marshmallow geen bakpoeder toevallig bij de hand? Daar zit ook baking soda in. Of anders bij buren vragen of ze baking soda, gewone soda, biotex of zakjes bakpoeder bij zich hebben? Ik heb dat zelf wel altijd bij mij op vakantie voor pancakes etc., maar ook om kleine wondjes te ontsmetten als het wat gaat ontsteken. Misschien dat er ook zo gek bij jou in de buurt staat 😉.

Geen idee of je van gewoon zout ook een papje kan maken (het idee van soda is dat je er een papje van maakt en daaroverheen een pleister en dat de hele nacht en/ of dag laat zitten en dan komt de splinter er vaak vanzelf uit), maar ik denk laten weken in water kan sowieso helpen om het er makkelijker uit te halen. Eventueel laten weken in warm water, daarna ijsklontje (of ijsje) erop om de huid te verdoven en misschien dat het dan wel lukt?

Marshmallow ik denk het wel. Ik gebruik zelf baking soda, maar heb ook een keer silver soda gebruikt. Volgens mij is dat hetzelfde als dit.

Je kunt er een dikke pasta van maken, zeg maar een soort papje door de soda te mengen met water zodat het oplost. Dat smeer je op de plek. Pleister eroverheen of een verbandje eromheen om de pasta op zijn plek te houden. Dat laat je de hele nacht en eventueel ook nog de dag erop weken tot het loskomt.

Marshmallow baking soda is wat minder chemisch. Geen idee of het echt iets uit maakt, maar voor mij voelt dat beter.

Trees ik doe het juist altijd met niet baking soda 🤣 ik dacht juist meer chemisch, dan helpt het misschien beter 🤣

Honkeytonk haha zo had ik er nog niet over nagedacht, maar daar zit ook wel weer wat in 😆.

De kinderen zijn echt allemaal niet te genieten. Ik hoorde op school ook al ouders en juffen klagen dat de kinderen mega druk, onrustig zijn en niks kunnen hebben vandaag.

Door de warmte, de kick in van de tweede school? Geen idee.

Marshmallow Ja, ik vind het persoonlijk niet zo leuk dat het nu al een paar maanden achter elkaar zo gaat dat hij eigenlijk net er buiten valt. Maar het zijn allemaal individuele cases en allemaal hebben wij daar natuurlijk wat mee gedaan en het voor hem weer positief gemaakt (en dat doet hij heel knap!) maar zo op elkaar gestapeld lijkt het me toch niet zo goed voor zijn zelfbeeld. Nou ja, opvering na tegenslag leert hij in elk geval..

Hopsatee ahh wat ontzettend sneu voor M dit. Maar het klinkt ook wel alsof 1 moeder hier een beetje de overkoepelende oorzaak in is?

Ik vind het echt heel verdrietig voor M.

Hopsatee ik vind het ook echt heel raar gedrag van deze ouders en inderdaad heel sneu voor jouw middelste. Ik snap dit soort dingen ook echt niet. Onwijs kinderachtig van ouders!