Zonnebloem ik heb nog eens nagedacht maar eerlijk gezegd vind ik mijzelf niet defensief
Dat kan. Ik ervoer het in ieder geval als een reactie die weinig blijk geeft van openheid voor andermans input.
Zonnebloem Ik denk (maar wie ben ik) dat ik dat wel oké kan inschatten door de ervaring die mijn man en ik daarin hebben.
Dat geloof ik meteen. Maar omdat er voor mij onduidelijkheden in het verhaal zaten en ik vragen had, stel ik die. Daarmee doe ik niet af aan jouw ervaring of inschattingsvermogen. Ik ben begaan met N. en wil het graag begrijpen.
Zonnebloem Als jij bemerkt dat ik defensief ben naar je of vind dat ik je negeer zou ik het prettiger vinden als je dat niet kenbaar maakt dmv een bericht wat in de basis over de gezondheid van mijn zoon gaat maar mij gewoon een pb stuurt zodat deze 2 dingen netjes los van elkaar kunnen bestaan.
Aangezien dit topic niet primair gaat over de gezondheid van je zoon en we als volwassen mensen mijns inziens prima het onderscheid kunnen maken tussen de twee onderwerpen, zie ik die noodzaak niet zo. Met deze zin insinueer je bovendien dat ik op een laakbare manier omga met (de berichten over) je zoons gezondheid en dat vind ik laag.
Negeren doe ik overigens niet aan en lijkt me volstrekt onnodig. Ik denk dat het eerder een kwestie wordt van verwachtingen bijstellen.
Maar goed, ik vind dit ook geen prettig gesprek en ik ben niet uit op een conflict, nooit geweest ook. Laten we het hierbij laten en als dat onvoldoende blijkt voor een van ons dan vinden we elkaar wel in pb.
Hoe dan ook ben ik blij dat de uitslag goed is en hoop voor jullie dat het vervolg voorspoedig verloopt.