Koffiepraat! ☕️ Deel 2
Aurora ja dat is schrikken. Maar ze zeggen nu ook veel dingen die ze nog niet echt begrijpen. Mijn oudste stond laatst ergens op de foto met zn hand in de vorm van een L , dus ik vragen , wat betekend dat?
Ja loser.
En wat betekend loser dan
Ja dat je de verliezer bent
Waar deed je dat?
Ja hij had ons spelletje verloren.
Dus dat zijn nu wel goeie dingen voor een gesprek. (En toen snapte hij het wel dat het dus eigenlijk helemaal niet leuk is om te doen. En kwam nog de opmerking van vriendje x deed het ook (helaas leert hij alle rare dingen van 1 vriendje) en dan ook maar weer uitleggen dat hij het dan alsnog niet moet doen.
- Bijgewerkt
Meca je vroeg het niet aan mij, maar er zijn in het nl wel twee versies met twee verschillende eindes. Een met een goed einde aangepast op de Amerikaanse markt en schijnbaar houden deze van een wat laffer einde) en eentje met een gaver einde (vind ik dan). Die laatste is dacht ik het origineel mits ik het mij goed herinner. Pas later is het vertaald naar het Engels en deze versie is weer terug vertaald naar het Nederlands.
Trees Oh wauw dan moet ik even goed kijken dus welke versie ik wil. Dank je in ieder geval want zag nu engelse naam erbij staan dus dat vond ik al gek.
Oh trouwens @Trees heb net boek 3 uit van Dune. Blijkbaar is het een trilogie begin van boek 4 legt de schrijver alles uit en nu stond er ineens dat de eerste 3 bij elkaar horen en het nu meer een liefdesverhaal wordt
Meca heb net boek 3 uit van Dune. Blijkbaar is het een trilogie begin van boek 4 legt de schrijver alles uit en nu stond er ineens dat de eerste 3 bij elkaar horen en het nu meer een liefdesverhaal wordt
Het is lang geleden dat ik deel 1 gelezen heb, maar er staat mij ook iets van bij dat het niet super makkelijk leesbaar was. Hoe is dit met deel 2 en 3?
Zo liefdesverhaal weet ik niet hoor
Trees Nee dat klopt, man is afgehaakt door alle namen. Ik heb eerst de film gezien waardoor ik dat al een beetje wist.
Maar verder vond ik zeker de Engelse taal pittig, soms leek het echt ouderwets geschreven of zo. Geen idee hoe dat in het Nederlands is.
Deel 4 ga ik een kans geven maar ben er ook niet zo happig op. Dus wie weet ga ik over naar Hex
Morgen moet ons hondje weer naar de tandarts. Hij kan geen beugel omdat zijn onderkaak echt te klein is, dus moet er een stukje van zijn onderste hoektanden omdat die nu in zijn gehemelte prikken. En dat moet echt anders voordat het serieuze problemen gaat geven. En ik vind het toch best spannend, zeker nu we 3 beesten zijn verloren het afgelopen half jaar... (Resp. Vorige hond aan kanker, eerste kat aan ouderdom en de tweede kat aan een auto)
Trees
Mijn man werd echt gelijk boos van schrik en ik heb onze zoon even bij mij geroepen.
We hebben het kort over verschillen tussen mensen gehad en dat je bv beter kan zeggen: het jongetje met donkere haren, blauwe broek, groen shirt, oid.
Dus ik hoop er wel een klein leermomentje van te hebben gemaakt.
Mijn man en ik zijn ons aan het verdiepen of wij een kind in het buitenland kunnen helpen door financieel bij te dragen aan school. Je hebt hier speciale organisaties voor, maar we willen eerst weten of alles zuiver is.
Ik merk dat het mij tegenstaat dat wij op financieel vlak ontzettend goed zitten en dat er zoveel kinderen zijn die om o.a. financiële redenen niet eens de basisschool kunnen doorlopen. Mokken hierom heeft geen zin, ik vind dat we er iets mee moeten.
Zonnebloem wat onwijs lief van jullie! Hopelijk vind je een stichting/manier die bij jullie past
Zonnebloem wij hebben al 15 jaar sponsorkindjes 1 tegelijk, inmiddels de 4e denk ik.
Mijn kleine meisje gaat straks ook uurtje wennen op de basisschool
Rietjesbeker begrijpelijk dat het spannend is. Hoe laat moet hij? Ik ga voor hem duimen hoor
Toch6 oh joh! Zou je daar iets meer over kunnen vertellen? Welke organisatie bijvoorbeeld.
Zonnebloem wij doen het via woord&daad, christelijke stichting. Toen voor gekozen omdat mijn ouders dat ook al (30+) jaren doen en ik niks negatiefs kon vinden erover.
https://www.woordendaad.nl/sponsor-een-kind/?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwyo60BhBiEiwAHmVLJWqn9Um5CuL2Aahrn3XY5-WtxDtqx6maewxp5VIlhnX1Y2G3bbqz1xoCMpkQAvD_BwE hier is meer te lezen. Wat ik fijn vind is dat het niet alleen onderwijs is, wat op langere termijn heel goed is. Maar ook het "nu" door eten en medische zorg.
2x per jaar, dacht ik, krijgen we een update van hoe het gaat etc, soort rapport.
Mocht het kind stoppen met school of van de radar verdwijnen dan krijg je ook bericht en de optie of je wil stoppen of nieuw kindje