Ik ben er weer, was deze week in Lissabon met het werk. We hebben 1 ochtend vergaderd en dat was het 😅.
Maar wat een leuke stad! Heel levendig en ook wat ruwer dan bijv Barcelona.

Nescio dat zijn de betere werkdagen 😅

Lijkt mij echt een hele toffe stad.

Nescio Ik vond Lissabon een enge stad. Veel enge mensen, nare sfeer.
      Maar goed, dat vond ik van Brussel ook 🤣

Ben je ook naar het Christusbeeld geweest? Dat vond ik wel heel tof.

Vulpen Ik vond Lissabon een enge stad. Veel enge mensen, nare sfeer.

Hè? Dat herken ik totaal niet, wij hebben 5 jaar een huis gehad in Portugal. 🙈

Ongevraagde tip voor iedereen; als je in Portugal op vakantie gaat en je wilt in een restaurant eten kies dan de restaurantjes waar alleen locals zitten. 👍🏻

Zonnebloem een restaurant eten kies dan de restaurantjes waar alleen locals zitten. 👍🏻

Dat doe ik eigenlijk in elk land. Vaak zijn het dan ook nog de meest onooglijke restaurants, maar met het lekkerste eten.

Trees ja klopt haha, in Portugal betekend dat op oude houten stoeltjes zitten en de bbq staat in veel van die restaurantjes buiten op de stoep.

• Trees hebben hierop gereageerd.
            • Trees vindt dit leuk

Zonnebloem dat klinkt zo gezellig! Mijn man moet er voor zijn werk wel eens heen en vindt Lissabon ook een hele gezellige stad. Ik hoop dat onze oudste straks ergens durft te logeren, zodat ik een keer met mijn man mee kan.

[verwijderd] dank je 😄 voelt inderdaad als een stedentripje haha. Ben wel wat moe omdat de dagen aardig gevuld waren, en ook korte nachten gemaakt.

Trees Ja het is een heel toffe stad, je zit aan het water en de oude stad (Alfama) is echt heel mooi en gezellig, met kleine straatjes, mooie gebouwen (die mozaïeken op de muur!), gezellige pleintjes...

Vulpen oh echt? Ik vond het echt geweldig, voelde me er meteen thuis. Het was wel wat ruig aan de waterkant maar daar kwamen we eigenlijk niet.

Trees hou je meer van de stad of spreekt het zuiden van Portugal je ook aan? (Dicht bij Faro) Daar heb je zulke lekkere vis! Die vangen ze in de ochtend en in de middag zit je met zijn alle -hutje mutje- te lunchen aan het strand en eet je de verse vis/kip.❤️

Dat zou voor je dochter ook fijn zijn als ze ergens anders durft te slapen en iets minder snel heimwee heeft, dat is zo rot.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Het is (zeker voor september in Nederland) bloedheet, dus ik vond het tijd om een boompje te planten 🙃 🥵
                  Moest nu ook echt, de kers vond het echt echt ECHT niet leuk meer in de pot. In tegenstelling tot de vijg, die het er rustig nog wel een jaartje in vol gaat houden.
                  Nu hoop ik dat ie in de volle grond, met heul veul (sloot)water zich weer wat beter gaat voelen.

Zonnebloem Die vangen ze in de ochtend en in de middag zit je met zijn alle -hutje mutje- te lunchen aan het strand en eet je de verse vis/kip.❤️

Dat klinkt echt zalig!

Mijn man moet voor zijn werk enkel naar Lissabon. Is het ver rijden naar het zuiden?

Zonnebloem Dat zou voor je dochter ook fijn zijn als ze ergens anders durft te slapen en iets minder snel heimwee heeft, dat is zo rot.

Dat gun ik haar ook. Ze ging deze week met school naar Ameland. Ze is de eerste dag al met de laatste boot naar huis gekomen. Ze durfde echt niet te blijven slapen.

Trees Mijn man moet voor zijn werk enkel naar Lissabon. Is het ver rijden naar het zuiden?

Ja dat is 4 uur rijden. Een vakantie met zijn alle is ook leuk.😜 Je hebt daar ook campings.

In Lissabon ging ik altijd vlak bij het streek ziekenhuis eten, dat is niet in het oude gedeelte van Lissabon, schuin tegenover het politiebureau.😜

Nescio ja schijnt een hele toffe stad te zijn hè? Hoor altijd goede verhalen!

Hopsatee vreselijk lastig is dat. Mijn kinderen konden daar ook niet echt op reageren.

Hopsatee wat doet hij precies? Ik zou mijn mond niet kunnen houden denk ik 🙈

Hopsatee ik had denk ik mezelf even neergezet als leider. En anders zeggen dat als hij zo blijft doen, hij eerder naar huis wordt gebracht. En dat desnoods ook doen.
                    Edit, zeker als hij zegt dat hij het feestje toch niet leuk vind. Heb je nog een goede reden ook

Hij zei net dus ook tegen een ander kind: je bent een stomme nicht 😵‍💫 Mijn oudste: ik heb helemaal geen nicht (oh my God mijn oudste is zo lieflijk 🥺) toen zei ik dat ik dat absoluut niet wil horen zulke taal en ik dat echt vervelend gedrag vindt. Gelukkig gaan we nu naar huis want mijn geduld is aardig op 🤣🤣