CrazyCatLady verschil met een training is misschien ook wel dat je bij een training elke week wat anders /nieuws moet doen. Als je bij een baan eenmaal je draai hebt gevonden, is het veel hetzelfde of variaties op hetzelfde. Dan kan je een keukenverbouwing er ook makkelijker bij hebben.
Bloem dat is ook zwaar vermoeiend. Ik vond ook altijd dat de hele eenvoudige dingen in het begin veel energie kosten, zoals hoe kan ik printen, hoe werkt het elektrische dossier of lvs op deze plek, hoe verstuur ik een brief, waar gooi ik mijn privacy gevoelige papieren weg, waar moet ik terecht als ik een ict vraag heb. Van die onnozele dingen, die je wel even moet uitzoeken en tijd kosten, terwijl je ook nog de inhoud van je werk probeert leren kennen.
Bloem Die onderschat dit enorm is mijn idee.
Ik zag dit heel vaak in mijn werk. Ook in de zin dat mensen te snel weer stopten of zich weer ziek meldden, want ze waren er nog niet klaar voor dachten ze. Terwijl een deel van wat ze ervaarden vaak ook normaal was. Logisch dat je extra moe, overprikkeld, overweldigd etc bent. Dat zou iedereen hebben en betekent niet altijd een terugval (soms natuurlijk wel, maar heel vaak ook niet). Vaak stopten ze al door angst ‘help het gaat weer mis’ en een niet realistische verwachting dat ze zo weer gewend waren. Dan valt het ook flink tegen.