Vulpen Welk instrument speelde jij? Piano, of nog wat anders?
Ik ben ooit begonnen met keyboard toen ik 7 was en dat werd steeds meer piano in de loop der jaren. Keyboard is helemaal niet mooi (leuk als je kind bent), maar daar ben ik wel nog steeds het beste in. Ik speel eigenlijk helemaal geen piano meer. Ik kreeg mijn beroerte achter de piano. Het is geen echte traumareactie, want ik kan gewoon nog achter de piano zitten en spelen, maar er zit toch nog steeds een soort weerstand. Plezier is gewoon weg.
Nu speel ik eigenlijk enkel nog gitaar (western/akoestisch). Ik heb net anderhalve jaar gedaan over een beginnerscursus voor kinderen 🤣. Twee weken geleden gestart met een beginnerscursus voor volwassenen. Herhaling kan nooit kwaad was mijn idee, maar mijn tempo over het algemeen ligt dus niet zo hoog. Ik oefen wel heel consequent, al is het soms maar dagelijks 10 minuten. Ik vind het echt heel erg leuk, maar het kost mij nu gewoon meer tijd. Ik vind dat ik ook wel wat verzachtende omstandigheden heb voor mijn slome tempo. Zolang ik er maar plezier aan blijf beleven, maakt dat niet uit vind ik.
Vulpen Ik ben wel benieuwd of ik dan ook opnieuw de theorie moet doen (op zich ben ik dol op theorie) 😊
Ik ook en ik merk dat ik daar nu wel profijt van heb. Een akkoord op een piano is uit dezelfde noten opgebouwd als een akkoord op de gitaar met dezelfde achterliggende theorie. De theorie blijft in de basis natuurlijk gewoon hetzelfde ongeacht welk instrument.
Gaat het verder goed met de sax? Vind je het leuk?