Ik ben al een poos op zoek naar een sociale huurwoning. Maar de wachttijden zijn lang! Het huis waar ik nu in woon is groot en slokt steeds meer van mijn inkomen op.
Nu wilde ik in mijn eigen woonplaats blijven, maar dat willen minstens 800 andere reageerders ook. Ik stond wel hoog in de lijst, maar nooit hoog genoeg. Nu had ik op een mooi en heel charmant jaren 20 huis in een plaats hier in de buurt gereageerd en werd uitgenodigd voor een groepsbezichtiging. Ontzettend leuk huis, maar ik twijfelde over de ligging. Ik was kandidaat nr. 6. Na overleg met mijn ex had ik toch het huis afgewezen. Maar toen belde gisteravond de huurmakelaar dat ondanks mijn afwijzing, het huis voor mij kon zijn. Dus na wederom overleg met mijn ex en even met hem en onze kinderen naar het huis gereden om te kijken en een gevoel van de straat te krijgen, moest hij toegeven dat het toch wel wat is.
Dus heb ik vanmorgen toegezegd en ga ik volgende maand verhuizen!
Ik vind het zo spannend! Ik ga minstens 500,- minder betalen voor dit huis. En het is echt niet klein. Het is een eengezinswoning met een leuke, groene tuin.