Huggybird Door haar eigen overgewicht is ze naar haar kinderen heel overdreven gefocust op een eventuele eetstoornis.
Ik denk dat ze daarom zo reageerde naar T toe.

Ik denk dat het in het algemeen ook wel goed is om daar alert op te zijn hoor. Maar ik denk ook dat jij daar een betere inschatting in kan maken bij T. dan je zus. Haar motivatie is het belangrijkst, en die is niet bepaald alarmerend, alleen lief.

Vulpen het is zeker goed om daar alert op te zijn, en dat zijn we ook zéker 😊 dit is vooral lief en minder snoepen om je wellicht beter en fitter te voelen is ook niet verkeerd.

Huggybird T een week, misschien twee weken geen toegevoegde suikers wil proberen te eten

Lijkt me prima en heel gezond juist.

Het zijn vaak mensen die fel reageren omdat ze dat zelf niet kunnen. Ze gaan dan vaak ook saboteren. "Nee joh, neem gewoon, is toch lekker/Je kunt het hebben/Je hebt het verdiend/etc"? Zodat ze zichzelf minder schuldig/rot hoeven te voelen.

Jules gelukkig ziet ze hen deze week in ieder geval niet want zijn op vakantie dus dat scheelt 😂 het zou ook wel heel flauw zijn… maar ik kan me er best iets bij voorstellen helaas…

Huggybird ik denk ook wat @Jules zegt. Ik vind het juist hartstikke knap van haar dat ze hierover nadenkt en dat ze voor 2 weken wil ervaren hoe het is,

T heeft zich de afgelopen dagen super goed aan haar doel om geen toegevoegde suikers te eten gehouden. Maandag ging prima, dinsdagmiddag was ze chagrijnig, woensdag had ze de hele dag honger en veel zin in snoeperij… ze slaapt volgens eigen zeggen beter de afgelopen nachten 😃👍
        Dus ik zei gisteren tegen de honger is simpel wat te doen droor goede vetten en eiwitten bij je lunch te eten. Dus ik heb haar een volkorenbroodje klaar laten maken met boter, kaas, een halve avocado, een ei in plakjes en komkommer en tomaat. Ze heeft de boven en onderkant apart belegd en zit nu flink vol zegt ze. Nu ben ik benieuwd voor hoe lang… 😊

Toen we terug kwamen van vakantie heb ik me trouwens ook behoorlijk verbaasd…..
        A ging in de tuin aan de slag en toen hij met de container achterom kwam vertelde hij dat de buurman waar wij, met nog een buur, een steegje mee delen het steegje onkruid vrij had gemaakt. Dus ik zei ‘goh wat fijn dat hij het ook een keer heeft gedaan’ meestal doen wij dat namelijk. (Kan me eigenlijk niet herinneren dat hij of de andere buren dat ooit gedaan hebben) laat mijn man een foto zien…. Hij heeft alleen ‘zijn helft’ gedaan 🙈😱😂
        Aan de rechterkant en vier tegels naar met midden staat nog onkruid en de linkerkant en drie tegels naar het midden is onkruidvrij…. 🙄
        En wij zijn toen hij zijn rug gebroken had elke keer dat wij voor het gras maaiden ook met de maaier over zijn gras gegaan, of als we weten dat hij op vakantie is doen we dat ook, kleine moeite. alle keren dat wij het steegje deden haalden we alle onkruid weg, ook ‘dat van hem…’ 😬 we hebben er maar heel hard om gelachen…

Huggybird Dat is wel triest zeg, zeker omdat jullie het altijd doen plus het gras/zijn gras!

Huggybird Ik zou het gewoon niet meer doen. Is ook nog eens goed voor de biodiversiteit en het klimaat en zo.

Vulpen ook een idee, maar wij komen er iedere dag door. Normaal groeit er alleen onkruid aan de zijkanten maar omdat we er drie weken niet door gekomen zijn is het best hoog. Maar we kunnen ook alleen langs de kant van de buurman nu 😂
              Verder hebben we voor en achter vooral tuin en gras, en zelfs een stukje ‘nectar kroeg’ in de voortuin. We konden gratis een doos plantjes en bolletjes afhalen bij de gemeente helemaal goed voor de bijtjes en andere insecten, gewoon planten en poten en laten groeien 👍 allemaal leuke bloemetjes hebben we nu 😍 en het wemelt van de insecten 🥳

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Hopsatee En een dame die gewoon mijn 6 jarige optilde en verplaatste. Vond ik wat raar. Kan best dat hij in de weg stond maar ik stond ook juist met hem te praten dat hij terug moest lopen en niet zo. Hij was ook helemaal van slag ervan 🙃

Ik vind dit eigenlijk veel vreemder. Waarom zou je zoiets doen? Je kan toch gewoon vragen: 'Hé, kun je even opzij gaan?' als je er langs wil? Ik zou denk ik ook behoorlijk nijdig worden als iemand zomaar mijn kind op zou tillen. Ik ben er vrij zeker van dat mijn kinderen daar ook enorm overstuur door zouden raken...

Ik zweet terwijl ik stil zit. Het is ook wel erg benauwd vandaag.

Ik ben ik de vakantie twee kilo afgevallen. Elke dag croissant gegeten, camembert, regelmatig een ijsje, drankje op een terras, uit eten... Ik was er eigenlijk van overtuigd dat ik was aangekomen. Waarom lukt me dat thuis nou niet zo makkelijk!? 😝