Femkes de reactie op de app is ook vreselijk. Mijn man zegt dat ik mij in moet houden, maar het kost mij heel veel moeite. Het is ook niet de eerste keer. Het kind heeft adhd en raakt veel kwijt etc. Dat heeft mijn oudste ook. En ja dat is irritant en vervelend, maar we proberen nooit boos te worden. We proberen haar wel verantwoordelijk te maken (hoe kan je dit oplossen, wat kan jij zelf doen, hoe kan je dit proberen te voorkomen voor een volgende keer enz), maar ze doet het niet expres. Voor haar zelf ook vervelend. Deze ouders reageren alsof het haar schuld is en zeggen echt hele nare dingen over haar. Het was gewoon glad! Ik trek dit echt heel slecht. Ik vind dit zo verdrietig (en het roept bij mij ook allerlei nare herinneringen op). Het raakt mij meer dan ik had verwacht.
Ik heb als reactie op hun tirade nu alleen maar gezegd dat ik ze vanmiddag ook wel ophaal uit school. Ik heb vanochtend van alles geregeld en dat kostte mij behoorlijk wat energie. Maakt verder ook niet uit, maar op zich was een dank je wel het minste wat je kan zeggen. Nou ja dat is nu niet belangrijk natuurlijk, maar ook dat irriteert mij wat. Ik probeer echt heel hard mij in te houden.
Ze zijn nu zo boos dat alles wat ik zeg toch verkeerd valt. Ik had later nog gezegd dat het onmacht was, dat ze er niks aan konden doen, dat het heel glad was op dat stukje en dat ze flink geschrokken waren en daar kwam weer een nieuwe tirade op over hoe vreselijk hun kind is en dat ze het erom deed.