Waar heb jij je over verbaasd vandaag? Deel 2
We zitten in de tuin en de middelste en vriendje zoeken dieren met vergrootglas. Houden dat ding op een blaadje. Binnen 3 seconden vuur Nu even leuk onder mijn toeziend oog een klein experiment maar jeetje, is maar goed dat ik dat ding altijd verstop
Manque daarbij, de gemeente heeft hem al vanaf zijn tweede in hun dossier voor allerlei ondersteuningsaanvragen vanuit de WMO, gemeentevervoer, noem maar op. Connect the dots, people!
Hier moest ik meteen aan denken bij je eerste post, het "bewijs" is er al toch? Goede term, doodgeschoten beleid. Ik hoop dat de klacht iets teweeg gaat brengen. Kost je weer zoveel tijd en energie dit
We hebben een vrieskist gekocht. Hij is net gebracht en T en ik hebben m net uitgepakt en op de plek gezet. T heeft de schaar, tape en allerlei spullen gepakt en gaat nu geloof ik een huis van de doos maken dit deed ze vroeger toen ze klein was altijd! Elke doos ging ze mee aan de slag, hele kastelen met ophaalbruggen, huizen voor de knuffels, met keuken en al. Maar zo’n grote doos als deze heeft ze nog nooit gehad
dus is ze aan de slag gegaan
ik wilde hem nog mee naar school nemen voor de kleuters maar dat mocht niet!
Ik vind het verschil bizar hoe goed ik sliep in de laatste week van mijn vakantie (weekje thuis) t.o.v. van weer werken. Alsof ik weer constant “aan” sta. Weer in de nacht wakker worden en gelijk weer allerlei pieker gedachten (niet alleen werk maar ook thuis) Alsof als de wereld in zijn routine draait ik voor de volle 100% wordt aangezet en niet meer kan afschakelen.
Het voelt van relaxte sluimerstand naar overactiviteit.
- Bijgewerkt
Hopsatee Heftig om te ervaren of niet? Duidelijk signaal ook denk ik. Ik lees veel van dit soort berichtjes van jou. Tijd om toch nog wat rigoureuzer te kijken naar alles wat er is en moet of juist misschien niet moet.
Ik herken het wel en meerderen hier ook denk ik. Maar toch is het echt ongezond. En zeker in deze mate.
Want wat moet er perse allemaal en waarom moet dat en van wie…
Hopsatee Zeker. Ik begin dus ook maandag bij een loopbaan en lifecoach.
Dit lijkt mij ook een hele verstandige. Je kan van alles veranderen aan gedrag, hoe je met zaken omgaat etc., maar ik denk dat de omstandigheden bij jou ook een rol spelen? Drukke baan met veel verantwoordelijkheden, je gezin etc. Je gezin kan je niet de deur uitzetten , maar misschien dat een werkplek / baan met minder druk je wel kan helpen?
Bloem hier ben ik het mee eens, ik herken het ook in zekere mate. Maar ipv dat ik overactief en onrustig word, word ik apathisch en numb, alsof ik niets meer voel. Wat helpt bij mij is toch wat te gaan doen, zoals iets opruimen of iets uitzoeken. Dan ebt dat gevoel weg.
Hopsatee Heel goed dat je start bij een lifecoach, zou je wat van de inzichten hier willen delen?
Trees zeker. En het is dan een combinatie van gedrag. Want enerzijds leef ik op druk en presteren en opleveren en succesvol zijn. Maar anderzijds ligt daarmee de lat altijd hoog voor mezelf en ben ik daardoor vaak moe, gestresst etc. Er wordt dan vaak gezegd je moet de lat gewoon minder hoog leggen, je mag minder hard werken (zegt mijn werk letterlijk: als je 70% doet is het ook goed genoeg) maar ja ik voel dat zelf niet zo. Dus lijkt het alsof ik een andere functie of omgeving nodig heb. Maar wat dan wel is de vraag. Dus die hoop ik te gaan beantwoorden.
Ga ik zeker delen @Nescio
[verwijderd] Nee je hebt helemaal gelijk hoor. Dat zijn overtuigingen die ik en mijn zusje overigens ook hebben en die komen vanuit onze opvoeding. Dat is een gegeven en wel goed om in elk geval te weten (vooral dat die overtuigingen niet waar zijn) Ik leer ook wel steeds meer hoe je toch patronen maakt om je gedrag en mindset aan te passen maar iets wat zo diep zit is best wel lastig om te veranderen want het gaat zo over wie je bent.
Ik denk wel dat ik wat dat betreft een mooie reis maak omdat ik nu in elk geval op het punt ben dat hoe het is, ik niet verder wil en dus wil onderzoeken wat er anders kan, wat best echt bij MIJ als persoon. Nu ben ik altijd van functie in functie gerold en toevallig ben ik er dan ook goed in maar ik betwijfel dus steeds meer of het echt bij mij past of dat ik het doe omdat het me gevraagd is en wat ik doe, doe ik vol overgave
Ik vind het wel lastig want het voelt een beetje alsof ik niet echt mezelf ben? Ik voel me best al een poos alsof ik niet ik ben maar een soort van toneelstuk leven ofzo
- Bijgewerkt
Hopsatee Ik herken in jouw berichten vooral hoe ik vroeger was. En bij mij is dat veranderd de afgelopen jaren. Ik werk nu om te leven ipv leven om te werken. Mijn focus is mijn privé geworden en carrière vind ik eigenlijk niet zo belangrijk meer. Ik heb heel lang die drive gehad van meer meer meer en vooruit willen komen en betere functies, nieuwe projecten. Ik heb dat eigenlijk helemaal niet meer.
Wanneer dat veranderd is weet ik eigenlijk zelf niet zo goed. Ik denk dat het begonnen is met de Corona lockdown. En de trends hebben ook invloed op me denk ik. Ik zie veel online over ‘quit quitting’ en anti capitalisme. Die trend om maar door te blijven gaan in de rat race naar, ja naar waar eigenlijk? De hype van ‘hussle culture’ lijkt achter ons te liggen en iedereen lijkt meer bezig met de vraag, waar doe ik het nou eigenlijk allemaal voor? Daardoor ben ik me geleidelijk aan wel gaan realiseren dat je werkgever echt nooit zoveel voor je gaat doen als jij voor je werkgever. Als jij morgen omvalt bij wijze van, dan gaat er overmorgen een vacature uit voor je functie. Ik voel me daardoor niet meer zo gedreven om 150% te geven, 85% is genoeg. Je collega’s werken zich (uitzondering daar gelaten) ook niet allemaal de tering in. En voor wat? Zodat je je goed kan voelen over jezelf? Om je innerlijke kind te troosten dat men niks over je kan zeggen want jij werkt zo hard? Voor mij is het dat niet meer waard.
Ik hoop dat je die omslag ook kan maken, of in elk geval gedeeltelijk. Therapie en coaching lijken me daar precies de goeie stappen voor! (En wat anti-work content misschien ) Ben heel benieuwd wat je daar aan gaat hebben! En heel goed dat je het ziet en er mee aan de slag gaat!
- Bijgewerkt
Hopsatee Ik vind het wel lastig want het voelt een beetje alsof ik niet echt mezelf ben? Ik voel me best al een poos alsof ik niet ik ben maar een soort van toneelstuk leven ofzo
Dit is heel herkenbaar! Ik heb het al een tijd en ook dat komt door opvoeding en ingebakken patronen. Ik weet ook niet goed wat mij blij maakt. Ik voldoe aan verwachtingen en doe mijn plichten, maar verder?
In mijn gedachten voel ik me wel helemaal ik, maar dat sluit niet aan bij de persoon die ik daarbuiten ben. En dat trekt steeds meer scheef, heb ik de indruk. Voel jij dat ook zo?
Ik hoop dat je dat zal vinden dat jou echt blij maakt en dat jou dient, ipv allemaal andersom