Het lijkt erop dat ik een goede beenorthese heb gevonden!
Ik wil nog steeds niet te vroeg juichen, want ik moet er straks nog mee leren lopen. Ik had verwacht dat ik heel blij zou zijn, maar dat durf ik nog niet goed. Heel stom en ik denk ook wel weer logisch.
Vanochtend de passessie gehad en we hebben iets gevonden wat lijkt te werken. Stiekem ben ik ook blij dat een voet-enkelorthese niet werkte, want dan had 3/4 van mijn schoenen moeten weggooien. Lekker oppervlakkig, maar dat vond ik toch best zonde.
Zodra de verwijsbrief is geregeld, gaan ze deze op maat maken met nog iets extra’s eraan vast en dan ga ik de nijmeegse vierdaagse lopen 😜. Dat is natuurlijk onzin, maar ik sta veel stabieler hiermee, kan mijn been rechtzetten en hij duwt mijn knie terug tijdens het lopen, waardoor ik mijn been meer strek en minder schommel/waggel. Ik hoef hierdoor echt veel minder nadenken tijdens het lopen, waardoor ik hopelijk meer energie overhoudt. Het voelde nu al erg goed. Mijn been voelde veel steviger en minder zwabberig. Veel meer controle.
Uiteindelijk is het zo iets geworden. Bij wijde broeken kan deze er ook mooi onder. We hebben de revalidatie arts vanmiddag gebeld en ze gaat de brief zsm in orde maken. De instrumentenmaker heeft 3 weken nodig. Dus ik hoop over een maand te starten met revalideren 🙏