iMoeder past er zeker overheen en die man was helderziend. Hij vroeg op een gegeven moment of ik graag skinny jeans of sportleggings droeg. Ik had echt zo iets van ‘uh hoe weet jij dat’. Nooit gerealiseerd, maar hij gaf aan dat ik waarschijnlijk al wat baat had van de lichte druk op mijn been van de stof.
Samengevat, mijn hersenen geven teveel signalen aan de spieren (spasticiteit), maar andersom worden de signalen vanuit mijn been niet goed teruggegeven. Dat geeft verlies van controle en het voelen van druk op mijn been zorgt dat ik mijn been beter voel, meer feedback krijg in welke stand hij staat en mijn hersenen de spierspanning beter kunnen corrigeren. Sportleggings doen dit schijnbaar ook in hele lichte mate. Echt heel erg interessant. Mijn spieren zijn momenteel super onrustig in mijn been, dus ik ga zo mijn strakste sportlegging aantrekken die ik heb. Kijken of het inderdaad helpt.
CrazyCatLady Ik snap goed dat je het nog lastig vind om blij te zijn hoor, ik hoop dat het je straks allemaal gaat geven
Terwijl ik mijn bericht typte kwam het al veel meer binnen en werd ik echt blij. Plotseling voelde het al meer echt. Ik krijg er nu ook echt wel vertrouwen in dat ik er goed mee leer lopen. Vandaag liep ik na 10 minuten er al veel beter mee dan de eerste paar minuten.
Stiekem heb ik ook een doel. Ik was bezig met het lopen van het Drenthepad 3 jaar geleden en deze wil ik afmaken. Ik hoefde nog maar een paar etappes en deze kan ik wel opdelen in korte stukjes.
Kyra73 leuk, veel plezier!