Ik zit nog even na te genieten van een mooi compliment 🤗 op dinsdagochtend sta ik voor groep 4 en die ochtend kwam de orthopedagoog 3 kinderen observeren. Dat hoorde ik pas om 8:30.
Ze heeft voor en na de pauze een half uur in de klas gezeten en tijdens het eten en drinken ook.
Na de observatie zei ze ‘ik spreek je straks nog wel’ maar dat is er niet meer van gekomen. Ik denk dat zij in de veronderstelling was dat ik de hele dag werk.
Nu kwam vanmorgen de ib-er bij mij, zij had bij de nabespreking gezeten. De orthopedagoog had alleen maar lovende woorden over mij gehad, dat ik de kinderen zie en hoor, liefdevol op ze reageer, dat er een fijne vertrouwde sfeer in de groep is en ik inspeel op wat ze nodig hebben, dat de kinderen er blij en ontspannen bij zitten. Ik moest er gewoon een beetje van blozen ☺️ en ben vooral super blij want dit is allemaal zoals ik het wil voor de kinderen.
Ze vroeg waarom ik geen eigen klas heb… nou ik ben leeraarondersteuner en geen leerkracht.
De ib-er zei ook nog ‘meestal heeft ze tips voor een leerkracht, maar voor jou had ze geen tips’ 🙈ik ga met zo’n fijn gevoel de vakantie in!
Na de vakantie heb ik op maandag en dinsdag ochtend groep 4, en ik lig heerlijk op 1 lijn met de leerkracht die de andere drie dagen de groep heeft.