Zonnebloem tja we hebben weleens betere dagen gehad 😬. Gesprek met school vandaag was voor haar lastig. Uitslag iep-toets (soort cito) met weer rare resultaten. Taalbegrip scoort ze bijv op vwo 2 niveau/ havo 3 niveau, maar met rekenen was ze flink achteruit gegaan en zat nu op begin TL niveau. Juf nam deze score ook niet heel serieus, maar dochter volgens mij wel. Al zegt ze van niet.
Ze was de rest van de dag namelijk van slag, maar volgens haar lag het niet hier aan. Kon niet benoemen wat er dan wel was. Heel erg boos om van alles en niks. Volledig afsluiten en al haar spieren aangespannen.
Net anderhalf uur bezig geweest met bij haar liggen, erkenning en begrip geven voor haar emotie enz. en eindelijk kwam er een fikse huilbui. Dat lucht haar dan zo enorm op, maar het kost zoveel moeite om het eruit te laten komen. Inhoudelijk erover praten lukt nog niet (heb het ook even gelaten zo vlak voor bedtijd en knuffelen vond ik nu wel even voldoende), maar de spanning is nu wel bij haar weg en er is weer contact. Morgen zou ze weer naar de orthopedagoog gaan, maar dat moesten we verplaatsen ivm meeloopdag op het vo. Het verslag hebben we helaas ook niet.
Ik snap niet goed waar dit elke keer vandaan komt. Ze bouwt een gigantische muur om zich heen en laat dan echt niemand toe. Ik begrijp niet waarvoor of voor wie ze zich probeert te beschermen? Ik vind het soms echt een beschermingsreactie van een emotioneel verwaarloosd kind. We zijn echt niet perfect als ouders, maar zo slecht doen we het volgens mij ook niet 😢.