Koekie83 lief dat je het vraagt!
We hebben vrijdag een gesprek bij de huisarts gehad en een verwijzing gekregen. Maandag had ik een gesprek met juf en ib. De vorige keer verliep het gesprek met juf niet zo prettig, maar ik vond haar nu wel heel fijn. Ze hebben haar ook geobserveerd in de aanloop na het gesprek toe. Ze lijkt inderdaad heel leuk mee te doen, ze vinden haar sociaal ook sterk en sensitief, maar als je goed oplet zien ze toch wat faalangstig gedrag. Ook gaven ze terugkijkend aan dat ze richting gastdocenten bijv zeer gesloten is. Dat is ook wat ik herken. Richting bekenden prima (al heeft ze dan vaak ook even wat tijd nodig), maar bij vreemden is ze sociaal angstig.
Wat ik zelf een hele goede van juf vond, is dat ze aangaf dat het mogelijk ook met hebben van wel/geen controle te maken heeft. Ik denk dat ze daar wel een punt heeft. Ik denk dat mijn ziek zijn, hier ook aan linkt. Een situatie waar ze geen controle over heeft. Er zijn de afgelopen twee jaren veel situaties geweest, waarover ze geen controle had. Ook als we op pad zijn, is ze continue aan het monitoren hoe het met mij gaat. Begin ik te wankelen, staat ze direct naast mij enz. Ze heeft met name het eerste jaar een paar keer mij flink ziek zien worden /letterlijk zien uitvallen als we ergens waren en ik over mijn grens ging. Dit moet voor haar heftig zijn geweest om te zien. Ik kan mij heel goed voorstellen dat dit alles zeker een rol speelt. Misschien niet de oorzaak maar ik denk zeker wel een uitlokkende en/of instandhoudende factor.
De ib-er gaat mbv de methode teken je gesprek met haar praten over eventuele faalangst. Dochter was heel boos op mij dat dit is afgesproken, maar is inmiddels er al wat rustiger over. Ik heb ook gevraagd of ze haar wat wil polsen over de cva etc. Dochter heeft wel gesprekken gehad met medisch maatschappelijk werk in revalidatiecentrum, maar daar durfde ze ook niks te zeggen. Mij en mijn man wil ze mogelijk hiermee niet belasten, dus ik hoop dat het haar wel lukt bij de ib-er om aan te geven dat ze hier ook last van heeft (mits dit zo is). Deze kent ze al jaren en heeft ze ook deels als juf.