[verwijderd] Ik durf nog niet te hopen, het is steeds zo'n... ja.. jaa.. jaaaa.. oh nee toch niet π Maar ik zit wel de NOS app met een schuin oog in de gaten te houden voor het geval dat.. Lovely83 mits het niet rechtser gaat worden Maar hier ben ik wel bang voor, dus dat is weer een andere kant.
Liekje81 Dat wordt dan gewoon Rutte 5 helaas, mochten ze vallen. Schijnbaar zijn we niet ontevreden genoeg, zoals voorgaande keren. Ik ben echt wel benieuwd en hou de nieuwsapp in de gaten.
Manque De VVD verliest aan populariteit als ze in deze kwestie meegaan met de CU. Het kabinet laten klappen op dit onderdeel is voor de VVD alleen maar goed. Dan kan ze aan de achterban laten zien dat ze voet bij stuk houdt en zich niet onder druk laat zetten door 'zachte' opvattingen mbt asielbeleid.
[verwijderd] Manque dat is een flink risico! Zitten we straks met President Caroline.. zou die populariteitswinst groot genoeg zijn om de achterstand in de peilingen weer in te halen en willen ze dat risico wel nemen?
Femkes [verwijderd] De inschatting is dat mensen bij de directe leiding van het land minder snel durven te stemmen op een partij met minder ervaring en dat de VVD dus veel minder geraakt zal worden dan bij de provinciale verkiezingen. Het CDA en D66 zullen waarschijnlijk meer stemmen kwijtraken. Dan kan de VVD dus vanuit de meerderheid de BBB paaien en langs rechts een regering formeren. En zullen de gematigde stemmen veel sneller wegvallen. Daarnaast is er nog geen opvolger voor Rutte en dus zal hij nog een termijn krijgen en dat is uiteindelijk waar het hem om gaat. Er is voor hem niet zoveel te verliezen, voor D66 en CDA wel. Voor Christenunie beperkt. Ze zullen waarschijnlijk niet meer in de regering komen, maar dat is ze minder waard dan nu inleveren op gezinshereniging. Qua stemmen fluctueert de Christenunie minder en sowieso zullen zij vanuit hun mogelijke achterban eerder beloond dan bestraft worden.
iMoeder [verwijderd] Dat was dus precies ook mijn reactie. Ik weet alleen niet goed of ik Caroline erger vind dan Rutte
[verwijderd] Femkes Bedankt voor je uitleg! Maar we zijn hoe dan ook gedoemd dus... π iMoeder Ik weet alleen niet goed of ik Caroline erger vind dan Rutte Ik weet het ook niet.. Hoe graag ik Rutte ook wil zien vallen is hij in dit geval misschien wel een gevalletje better the devil you know..
Bloem [verwijderd] pfff weer uitstel en vooruit schuiven dus. Met alle grote dossiers die er liggen kan dat eigenlijk niet. Het is grofschandalig dat men geen compromis kan vinden . Egoβs en politiek stelt men daarmee boven het landsbelang en de burgers vind ik.
Vulpen Bloem Ja, daar ben ik het wel mee eens. De voorpagina van NOS is echt angstaanjagend momenteel. https://nos.nl/artikel/2481925-steeds-meer-mensen-een-airco-maar-experts-zien-liever-zonwering https://nos.nl/artikel/2481922-record-opnieuw-gebroken-donderdag-was-wereldwijd-warmste-dag-ooit-gemeten En dan valt ook nog het kabinet waardoor je alweer weet dat er allemaal NIKS aan gedaan wordt.
[verwijderd] Bloem en er verandert toch geen zak, uiteindelijk zijn het gewoon weer dezelfde spelers die weer terug komen..
[verwijderd] Zonnebloem absoluut! En wat dat betreft (misschien wel het enige π€£) mag er hier ook best een Amerikaans systeem ingevoerd worden, max 2 termijnen.. Ik vraag me af of Rutte inmiddels een stempelkaart bij zijn ontslagpapieren heeft π
Vulpen Pimpelmeesje Pffff. Mensen wΓllen ook gewoon graag alles naar de vernieling helpen hΓ¨. Tijdens ons de zondvloed, of zo.
iMoeder Pimpelmeesje Ik begrijp elke keer vooral de winst van Volt niet. Ik hoor of zie echt werkelijk nooit wat over die partij. In welke bubble zit ik niet waar al die stemmen voor hun vandaan komen?
Jessie80 Ik heb me er nog niet echt in verdiept maar het lijkt erop dat rechtse stemmers massaal naar BBB gaan en d66 stemmers zich uitsmeren over GL, PvdD, Volt etcetera klopt dat? Overigens moest ik wel lachen om deze fout in de NOS app: