Ik lees nu het boek: het verborgen leiderschap van oudste dochters. Ik weet niet of ik helemaal overtuigd ben van de theorie van oudste dochters hoor maar het feit is wel dat ik mezelf wel in veel herken 😆 Ik zag er een leuke oefening in staan:
Als alles mogelijk zou zijn, wat zou je dan allemaal willen zien, doen en beleven?
Pak een vel papier en noteer 1 tot 100 en schrijf alle dingen op die je graag zou willen zien, doen, beleven, hebben en ervaren als tijd geld en energie geen bezwaar zouden zijn en je alles zou durven. Dit mag groot en klein zijn (van recept proberen, iets kleins kopen tot een verre reis of een bedrijf beginnen)
Het kan lastig zijn, maar juist door er over na te denken krijg je meer inspiratie. Je kunt ook tekenen of visualiseren.
Idee is dat je deze lijst als inspiratie gebruikt. Leg hem ergens neer waar je hem regelmatig ziet en probeer op gestelde termijnen er iets (kleins) van te doen. Zo blijf je nieuwe dingen proberen en verbreek je routines/geeft energie.
Extra: doe het samen met je partner kind of vriendinnen. Zo kun je elkaar enthousiasmeren en inspireren en heb je een zachte stok achter de deur.
Ik ben nu ''pas'' bij 35 hoor. Ik moet er even verder over nadenken...
Ik zal later even delen wat ik al heb. Vanavond even geen telefoon verder 😀