Zonder mijn medeweten was de belafspraak naar vanochtend verschoven. De arts dacht dat ik dat had gevraagd. Want ze wist nog wel dat we hadden afgesproken om maandagmiddag te bellen.
Anyway… Gebeld met de arts en mijn zoon hier aan toegevoegd zodat we met zijn drieën konden bellen.
De arts denkt nu aan chronische hoofdpijn. Qua medicatie is er niet echt een alternatief voor paracetamol en ibuprofen. Paracetamol doet niks dus dat heeft geen zin. En van ibuprofen krijgt hij ondanks de maagbeschermer maagpijn van. Dus dat kan hij maar af en toe nemen. Dat neemt de toppen van de hoofdpijn er af maar meer niet. Hij vindt de pijn op een lijst van 0-10 een 6 of 7. Die bonkende en zeurende hoofdpijn is ook continu aanwezig. Met regelmatig steken erbij. En druk rondom het rechteroog. En soms duizelig.
Ze gaan nu een mri scan doen. Maar meer om dingen zeker uit te sluiten dan dat ze denkt dat er iets in het hoofd zit.
Op mijn verzoek prikken ze ook bloed om te kijken of er nergens tekorten zitten bijv ijzertekort. Daar verwacht ze niet echt DE oorzaak te vinden maar misschien wel kleinere dingen die er aan bijdragen. Dus ook dit min of meer om dingen uit te sluiten.
Verder moet hij een hoofdpijndagboek bijhouden.
En ze wil hem zelf zien. Dus daar komt een afspraak voor.
Het is nu dus zoeken naar de oorzaak en dan bekijken wat we er aan kunnen doen.
Al met al een stukje verder maar toch ook niet echt….
Het grijpt me inmiddels best wel aan. Al 12 dagen met die erge hoofdpijn 😢en nog niet echt zicht op verbetering binnen korte tijd.
De coach van school kwam vandaag bij mij op het werk binnenlopen om te vragen hoe het met mijn zoon ging. Dat vond ik echt erg fijn. Heb ik ook tegen hem gezegd. Anders had ik hem morgen opgezocht. Maar dat hij dit al uit zichzelf deed voelt erg goed.