Tsjonge, ik vind dit ook wel heel lang en zorgelijk hoor. Ik zou ook aansturen op meer onderzoek en geen genoegen nemen met 'waarschijnlijk migraine'. Daarnaast zou ik contact opnemen met school rondom de toetsweek. Het lijkt me prima mogelijk dat hij vanwege ziekte niet alle toetsen maakt, zeker als hij er goed voor staat.
Al 10 dagen hoofdpijn
Zonnebloem Waar ik laatst achter ben gekomen is dat als je hb te laag is je ook migraine kan krijgen,
Dat is bij mij vermoed ik ook de reden dat het eerste tijd van dit jaar zo vaak was. Want sinds ik de ijzertabletten slik en de waardes stijgen heb ik er ook stuk minder vaak last van
Toch6 het blijkt één van de symptomen te zijn die je kunt hebben als je hb te laag is, super fijn dat jouw hoofdpijn nu ook stukken minder is.
Vinexkindje De coach van school heb ik al gemaild. Die zegt dat hij eerst maar moet opknappen en dan kijken we wel.
- Bijgewerkt
Bloem heb je al overlegd met school? Als hij er (heel?) goed voor staat zouden misschien de laatste dingen kunnen vervallen? Of is het een bovenbouwleerling? Dan is dat vaak lastiger.
Halfbakken afmaken terwijl je vergaat van de pijn is ook niks..
Edit; lees nu pas dat dat advies al was gegeven.
Sterkte, wat vreselijk voor hem.
- Bijgewerkt
Pimpelmeesje In het ergste geval blijft hij gewoon ziek gemeld tot de zomervakantie. Hij staat er prima voor. En is een harde werker met veel inzet. Dus dat komt dan vast goed. Dit is overmacht.
Bloem wat fijn dat school zo meebeweegt!
Zonnebloem Nou ja, dat besluit neem ik dan zelf. En ik weet wat ik doe want ik werk op die school. Je wil niet weten wat voor maatwerk en uitzonderingen er allemaal voor kinderen gemaakt kunnen worden. Dus bij deze dan ook voor die van mij…..
Niet meer gebeld
Nu wel contact gehad. De afspraak was naar vandaag verschoven. Ik praat jullie straks bij.
- Bijgewerkt
Zonder mijn medeweten was de belafspraak naar vanochtend verschoven. De arts dacht dat ik dat had gevraagd. Want ze wist nog wel dat we hadden afgesproken om maandagmiddag te bellen.
Anyway… Gebeld met de arts en mijn zoon hier aan toegevoegd zodat we met zijn drieën konden bellen.
De arts denkt nu aan chronische hoofdpijn. Qua medicatie is er niet echt een alternatief voor paracetamol en ibuprofen. Paracetamol doet niks dus dat heeft geen zin. En van ibuprofen krijgt hij ondanks de maagbeschermer maagpijn van. Dus dat kan hij maar af en toe nemen. Dat neemt de toppen van de hoofdpijn er af maar meer niet. Hij vindt de pijn op een lijst van 0-10 een 6 of 7. Die bonkende en zeurende hoofdpijn is ook continu aanwezig. Met regelmatig steken erbij. En druk rondom het rechteroog. En soms duizelig.
Ze gaan nu een mri scan doen. Maar meer om dingen zeker uit te sluiten dan dat ze denkt dat er iets in het hoofd zit.
Op mijn verzoek prikken ze ook bloed om te kijken of er nergens tekorten zitten bijv ijzertekort. Daar verwacht ze niet echt DE oorzaak te vinden maar misschien wel kleinere dingen die er aan bijdragen. Dus ook dit min of meer om dingen uit te sluiten.
Verder moet hij een hoofdpijndagboek bijhouden.
En ze wil hem zelf zien. Dus daar komt een afspraak voor.
Het is nu dus zoeken naar de oorzaak en dan bekijken wat we er aan kunnen doen.
Al met al een stukje verder maar toch ook niet echt….
Het grijpt me inmiddels best wel aan. Al 12 dagen met die erge hoofdpijn en nog niet echt zicht op verbetering binnen korte tijd.
De coach van school kwam vandaag bij mij op het werk binnenlopen om te vragen hoe het met mijn zoon ging. Dat vond ik echt erg fijn. Heb ik ook tegen hem gezegd. Anders had ik hem morgen opgezocht. Maar dat hij dit al uit zichzelf deed voelt erg goed.
Ik denk dat ik trouwens ook nog eens de huisarts bel. Die kan ik dan persoonlijk bijpraten. Is toch anders dan alleen iets op papier zien. En misschien kan zij meedenken over de medicatie. Of er toch alternatieven zijn.
Bloem frustrerend dat er nog zoveel vragen liggen. Wel goed dat ze een mri en een bloedonderzoek willen doen. Kan het op korte termijn of nog onbekend? Wat ontzettend naar dat de hoofdpijn zo lang aan houdt .
Hebben ze ook gekeken naar de zenuw achter op zijn hoofd/nek? Ik moest gisteren ook nog denken aan Occipitalis Neuralgie, omdat je daarbij ook steken kan hebben icm bonkende hoofdpijn en ik dacht ook problemen met het zicht kon hebben? Dan werkt paracetamol namelijk niet, omdat het zenuwpijn is. Zit geloof ik wel aan één kant van het hoofd.
Data van verdere afspraken zijn nog onbekend.
Ik merk dat ik eea ff moet laten bezinken. En dan kijken wat nog mogelijk te doen is.
Dank voor het meedenken.
Het grijpt me inmiddels best wel aan. Al 12 dagen met die erge hoofdpijn
en nog niet echt zicht op verbetering binnen korte tijd.
Als ouder wil je het zo graag overnemen, je bent zo machteloos. 12 dagen met erge hoofdpijn lopen is niet niks dat is verschrikkelijk.
Heeft jullie ziekenhuis geen app waar je zelf afspraken kunt inplannen? Bij ons is er een app en alle brieven en verwijzingen naar de afdelingen staan daar in en daarmee kan je zelf afspraken inplannen, vaak kan dat nog de zelfde dag. Als je dat niet weet zou ik morgen eens het ziekenhuis bellen en daar eens naar vragen.