Mijn middelste van 14 heeft al 10 dagen hoofdpijn. Met name bonkende hoofdpijn met soms steken. Druk rondom het rechteroog. En vandaag ook wat verhoging.
Dit begon 10 dagen geleden op vrijdag met ook witte vlekken zien. Wat later overging in half wazig zicht en later helemaal wegtrok gelukkig. Dag doorgekomen met bezoek aan huisarts, oogarts en kinderarts (spoedpoli). Conclusie: oogmigraine.
Bij verergering of nieuwe klachten dan opnieuw melden bij de kinderarts (spoedpoli). Het weekend ging best goed. Nog gewerkt en ook gaan zwemmen. Hoofdpijn bleef maar was te doen.
Op maandag naar school gegaan en na twee uurtjes terug naar huis gekomen met stekende hoofdpijn. Naar mate de dat vorderde kwam daar weer druk rondom het oog bij, niet lekker voelen, duizelig en laat op de avond weer die witte vlekken zien.
Dag erna de kinderarts gebeld. Zij dacht aan klassieke migraine met aura. Paracetamol doen niks. Alleen ibuprofen werkt een klein beetje. Toen kreeg hij medicatie voor migraine maar dat verergerde de hoofdpijn erg. Echt sneu.
Hij durft die medicatie dus ook niet meer te nemen.
Sindsdien heeft hij bonkende zeurende hoofdpijn met af en toe een fikse steek (alsof hij zijn hoofd heel hard stoot zegt ie) en druk rondom het rechteroog. Hij kan zich niet focussen en voelt zich niet goed. Heeft vandaag verhoging (37,5). Hij kan wel tegen licht en geluid. Eet ook gewoon. Die vlek zien en later wazig zien heeft hij al een aantal dagen niet meer gehad.
Morgenmiddag belt de kinderarts. Ik ga vragen voor verder onderzoek want het zit me niet echt lekker.
Is er hier iemand die eea herkent of een idee heeft wat het is? Migraine kan maar duurt toch normaal niet zo lang?

• Toch6 hebben hierop gereageerd.

Wat sneu zeg 🙁 Kan me voorstellen dat je je erg zorgen maakt.

Als het iets van migraine is speelt stress wellicht een rol. Denk je dat hij last van stress heeft?

• Bloem hebben hierop gereageerd.

Bloem kan hij wel gewoon zijn hoofd bewegen zonder dat het verergert?
      De pijn klinkt mij bekend helaas, tot max 3 dagen, kan dan ook slecht tegen (snelle) bewegingen

Toch6 Goede vraag. Ga ik navragen. Bewegen over het algemeen lijkt hem niet echt iets te doen. Maar check het morgen even.

Vulpen Nee totaal niet. Hij heeft alleen binnenkort toetsweek maar staat er goed voor. Heeft er nog nooit last van gehad op andere stressmomenten. Het openbaart zich nu ineens.

Ik ken het ook niet zo lang. Ik heb wel oogmigraine maar dat is eigenlijk binnen max 2 uur al weg. Dat schijnt nog lang te zijn, want meestal is het zicht binnen een half uur weer goed begreep ik.

Ik weet wel wat hij bedoelt met die stekende pijn. Die steken zijn heel naar, maar dat is bij mij ook kortdurend. Heeft hij verder geen last van zijn nek of schouders? Ik heb al twee dagen hoofdpijn door een verrekte spier in mijn nek. Schouderpijn /vastzittende schouder of nek kan ook hoofdpijn veroorzaken. Zouden het ook nog aanvallen van clusterhoofdpijn kunnen zijn? Ik zou ook aandringen op verder onderzoek.

LilyMilie Ja zowel de huisarts als oogarts hebben gekeken naar het oog zelf en ook op sterkte getest. Alles was goed (gelukkig).

Trees Oogmigraine duurde vrijdag de hele dag voor hij weer scherp zag en het deel wazig zicht helemaal weg was getrokken (werd steeds kleiner). Maandag om 22 uur in de avond kreeg hij weer die witte vlek en in de ochtend zag hij nog op die plek wazig. Dat trok in de loop van de dag weg. Gelukkig heeft hij die vlekken en het wazig zien de rest van de week niet meer gehad.

Geen last van nek of schouders. Dat gebied toch gemasseerd (handmatig en met apparaat). Maakt geen verschil.

Clusterhoofdpijn zat ik ook aan te denken. Het lijkt er een beetje op maar dan met heftigere symptomen.
          Die steken duren maar kort. 10 seconden. Maar gaan wel de hele dag door. Zo om het half uur gemiddeld. Soms om de 10 minuten en dan een uur niks. Soms elk half uur. Wisselend.

Ik vind het echt zo zielig voor hem. Zo sneu. Ik voel me machteloos. Niks helpt. En ik maak me echt zorgen. Wat als het iets ernstigers is.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Oh wat naar zeg. Ik zou inderdaad ook aansturen op meer onderzoek. Snap dat je je zo machteloos voelt.
            Sterkte!

Oh wat naar. Zo lang hoofdpijn ken ik niet bij migraine.

Ik zou ook aansturen op onderzoek en een scan. Sterkte

Wat ontzettend naar! Ik ben helaas bekend met migraine en mijn dochter van 7 ook. Als ik niet de juiste medicatie heb, dan trekt de migraine niet weg. Nu heb ik wel de juiste medicatie en is het voorgenomen dat ik hooguit 3 dagen op nieuwe moest wachten vd apotheek.
            Migraine medicatie kan ik ook niet tegen, word daar gewoon naar van. Ik slik daarom naproxen, en onze dochter krijgt momenteel diclofenac zetpillen icm misselijkheid pillen.

Ik zou sowieso de arts weer bellen voor verder onderzoek, hij heeft geen mri gehad? Dat was het eerste wat ze bij dochter namelijk hebben gedaan. Daarnaast vragen om andere medicatie, er zijn genoeg alternatieven voor migraine medicatie.

Lovely83 Bedankt voor je reactie! Dit neem ik zeker mee. Hij heeft geen scan of iets gehad. Is vrijdag (11 dagen terug) gezien op de spoedpoli door de assistent kinderarts. En verder alleen telefonisch contact.
              Vanmiddag belt ze weer. Deze kinderarts is wel degene die meestal migraine bij kinderen behandeld. Dus we zijn wel al bij de juiste persoon. Fijn mens dus daar ben ik al erg blij mee.

Lees dat Naproxen en diclofenac in het rijtje met ibuprofen staat. Aangezien paracetamol niets doet (geen enkel verschil in een dag continu wel of helemaal geen paracetamol) en ibuprofen de toppen van de pijn er af haalt denk ik dat we het eerder in die hoek moeten zoeken. Maar daar krijgt hij weer maagpijn van. Ondanks dat ik maagbeschermers heb gehaald en hij die ook gebruikt. Misschien idd zetpillen dan.

Timing is echt shit nu trouwens. Volgende week toetsweek en alles afronden nu op school. Hij kan zich echt niet focussen en concentreren. Dus al zou hij beter zijn eind deze week dan kan hij nog niet goed leren voor de toetsweek. Hij staat er wel goed voor gelukkig.

Oh wat naar voor je zoon! Je voelt je dan zo machteloos als ouder.

Zelf ben ik sinds mijn 10e bekend met migraine en duurde het dagen voordat het over was. Ik vind dat de migraine bij jou zoon onwijs lang duurt. Waar ik laatst achter ben gekomen is dat als je hb te laag is je ook migraine kan krijgen, sinds mijn hb bijna goed is heb ik nog geen 1 keer migraine gehad dus misschien is bloedprikken ook wel en goed idee?

Sterkte, wat ontzettend rot zeg. 😞

Tsjonge, ik vind dit ook wel heel lang en zorgelijk hoor. Ik zou ook aansturen op meer onderzoek en geen genoegen nemen met 'waarschijnlijk migraine'. Daarnaast zou ik contact opnemen met school rondom de toetsweek. Het lijkt me prima mogelijk dat hij vanwege ziekte niet alle toetsen maakt, zeker als hij er goed voor staat.

Bloem begrijpelijk dat je je zorgen maakt 🙁. Ik hoop gewoon dat de kinderarts vandaag verder wil gaan kijken. Ik hoop ook gewoon een mri om hele nare dingen uit te sluiten.

Zonnebloem Waar ik laatst achter ben gekomen is dat als je hb te laag is je ook migraine kan krijgen,

Dat is bij mij vermoed ik ook de reden dat het eerste tijd van dit jaar zo vaak was. Want sinds ik de ijzertabletten slik en de waardes stijgen heb ik er ook stuk minder vaak last van

Toch6 het blijkt één van de symptomen te zijn die je kunt hebben als je hb te laag is, super fijn dat jouw hoofdpijn nu ook stukken minder is.

Bloem heb je al overlegd met school? Als hij er (heel?) goed voor staat zouden misschien de laatste dingen kunnen vervallen? Of is het een bovenbouwleerling? Dan is dat vaak lastiger.
                      Halfbakken afmaken terwijl je vergaat van de pijn is ook niks..

Edit; lees nu pas dat dat advies al was gegeven.
                      Sterkte, wat vreselijk voor hem.