Toch6 ja maar misschien kan ze juist met broers/zussen mee fietsen, ze bedoelde ik het meer. Ze maakt wel nieuwe vrienden waar ze later misschien een stuk(je) mee kan fietsen. Lastig hoor dat verre fietsen. Hier zijn de VMBO scholen allemaal op 18 km. De mavo/havo/vwo scholen zijn dichterbij.
Trees klopt allemaal wat je zegt. Alleen merken wij dit jaar dat er heel veel onduidelijk is, kinderen weten niet goed waar ze aan toe zijn. Daarnaast hebben ze alleen een laptop en geen boeken. Mijn jongste kind gaat niet zelf uitzoeken wat ze moet leren of maken en heeft echt een hekel (en dan druk ik het zachtjes uit) om alles op de computer te doen. En dat moet want ze hebben geen enkel boek. Ook de overstap schijnt zwaar en niet ideaal te zijn. Dus het liefst voor haar op de grotere locatie, zij is een heel ander kind dan de oudste.
Toch6 Begrijpend lezen heeft ze altijd een 1 of hoge 2 gescoord. Rekenen was ook weleens een 3 maar toen het kwartje gevallen was alleen maar 1 of hoge 2. Spelling is het vak wat haar het minst ligt. Taal en woordenschat scoort ze goed op maar de pure technische spelling is het mindere vak.
Toch6 ja ik snap wel dat dat in je hoofd zit. Monitoren en meer kan je denk ik nu niet.