iMoeder En dingen als, ja misschien mislukt het en dan is het een faal ervaring. Ja dat kun je denken, en dan doe je nooit wat. Je kan ook denken, ik ga er voor, en lukt het niet dan heb ik het in elk geval wel geprobeerd.
Dit echt hoor! Zo belangrijk om te leren dat als iets niet lukt dat het niet meteen falen is. Het is juist een goede les, waarom dit niet bij je past. En kan je makkelijker gaan voor het ander.
En echt, leerkracht ziet het zitten, middelbare ziet het zitten, cito scores zijn goed, je dochter ziet het zitten, alles wijst naar de vwo klas, waarom zou je dan zeggen, nee omdat papa en mama bang zijn voor xxx mag je niet gaan doen wat je wilt. Ze gaat niet zonder parachute een berg afspringen he. Heb vertrouwen in haar, in jullie zelf en benader het, mocht het nodig zijn, positief als ze zou gaan afstromen.
Ik zeg altijd tegen, mijn nog veel jongere kinderen: van proberen kun je leren!
Edit; ik zeg het trouwens ook wel semi serieus tegen de dokters op mn werk 😉. Als ze bv een keer iets moeten testen of als ik ze uitleg hoe je iets in Excel of powerpoint kan doen.