@Bloem en @Puzzelstukje en @Huggybird en @Vulpen
Bedankt! Ik heb het inderdaad verteld en dat was ook de goede keuze. De juf gaf trouwens ook aan dat ik het mocht vertellen hoor, ze liet aan ons de keuze. Ze benadrukte door de telefoon al dat het niets veranderd omdat hij zijn hele schooltijd een stabiele score laat zien en deze toets helaas dat beeld niet bevestigd maar net met 1 punt, met name door het onderdeel spelling, deze score geeft.
Hij schrok net nogal en viel gelijk in: zie je wel ik kan dat helemaal niet jullie liegen, ik ga liever vmbo doen en met mijn handen werken (wat raar is want hij wil al jaar en dag advocaat worden 🤣) maar ik heb benadrukt dat het niet uitmaakt, dat wij geloven dat hij vwo kan, dat havo/vwo ook mag maar we denken dat het echt kan. (Speelt mee dat je op school als je in havo/vwo zit je een 7,5 -8 gemiddeld moet staan om naar vwo te gaan terwijl als je vwo start je met een 6 gewoon over gaat) maar wat dat betreft mag hij van ons wel zelf kiezen. Hij gaf nu aan dat hij het fijn vond al te weten. Stelde veel vragen en heeft vragen voor de juf. Ik heb de juf ook een berichtje gestuurd dat ik het heb verteld. Ze belde ook voornamelijk omdat ze weet hoe hij is en dat hij hier overstuur van raakt.
Wat ook niet helpt is dat die vriendjes onderling echt enorm vervelend doen over die adviezen. Nerds, dombos, het is echt vreselijk en we hebben er al veel gesprekken over moeten voeren (niet dat hij er raar over doet maar wel 3 vriendjes van hem) en hij wil het zijn vrienden niet vertellen. Ik heb ook gezegd dat dit helemaal niet hoeft.
Dus nou ja, ik ben wel blij dat ik het verteld heb nu kan hij morgen rustig als zijn vragen stellen.