Vulpen Ja dit was ook exact mijn twijfel hoor. Maar de doorslag gaf dat ik dacht: ik denk dat hij het liever nu verwerk hier in de eerste reactie dan dat hij dat bij juf op school moet doen. Ik denk toch dat je emotie dan anders is. En hij ging dus direct ook zeggen dat hij dom was, liever vmbo ging doen. Toen heb ik wel redelijk duidelijk gezegd dat dat niet de optie is, dat het advies vwo blijft, dat we allemaal geloven dat hij dat kan, dat die toets een momentopname is en dit exact is waarom het advies van school leidend is. Hij was ook enorm zenuwachtig en de oefen doorstroomtoets had hij 3 foutjes gemaakt dus het is echt een vervelende moment opname voor hem. En dan nog is het wel gewoon ondergrens havo/vwo. Overigens mag dat ook maar de juf zei dat ze dat niet nodig vindt. Dat maakt wat ons betreft niet zoveel uit en mag hij zelf over nadenken. Alleen ik snap wel dat hij zich even vervelend voelt dat er iets anders uitkomt dan je verwacht vooral als je er ook nog op geoefend hebt. Dus daar mag hij ook van balen.
Maar nu mag hij met de juf verder bespreken vandaag wat hij verder wil.
@Sevenof9 ik weet dat het op deze school 7,5 is ofzo. Wat mij betreft doet hij enerzijds gewoon havo vwo want als het erin zit komt het er ook wel uit. Anderzijds begint hij al een beetje te puberen en ben ik bang dat het van de havo optrekken naar vwo dan lastiger wordt (als hij op m’n man lijkt 🤪omdat hij er dan minder zin in heeft) en dan lijkt het handig om op het vwo te starten. Maar uiteindelijk is het denk ik om het even dus we laten hem ook nog even nadenken.