Puzzelstukje yes! Mijn oudste zit in groep 8.
Wij zijn vorig jaar al naar 3 open dagen geweest. In ons dorp is het wel gangbaar dat de 3-4 scholen aan de rand van de aangrenzende grote stad worden gekozen. Deze scholen zijn we ook geweest. 1 heeft zijn grote voorkeur en eigenlijk die van ons ook maar daar gaan ze waarschijnlijk dit jaar (weer) loten. Zijn beste vriend wil ook naar die school en heeft sowieso een plek omdat zijn broer er op zit. Het is een havo/vwo school en pre advies is havo/vwo. We willen wel dat hij hier havo/vwo of vwo advies heeft als hij voor deze school kiest (en ingeloot wordt) want als je uiteindelijk naar mavo / vmbo zou gaan moet je van school af en dat lijkt me lastig. Ook een tweede en derde keuze heeft hij al twijfel hij steeds wat dan 2 en wat dan 3 is. Ook naar die scholen gaan wat vrienden. Hij zei zelf dat hij dacht niet echt een verkeerde keuze te kunnen maken omdat elke school wel voor en nadelen had maar hij dus het liefste naar die ene school wil.
Qua open dagen gaan we sowieso naar zijn voorkeur school omdat die een nieuw gebouw heeft en ik denk nog 2/3 om even extra gevoel te krijgen.
Verder is het 3-5 km fietsen dus goed te doen. Hij wil geen elektrische fiets ofzo (is ook niet echt gangbaar vanuit hier) maar een gazelle dames model waar iedereen mee rijdt. Prima. En een zwarte eastpack en een zwarte broodtrommel. Hij weet het al precies 😜
Onlang geïnformeerd over de gang van zaken, musical eindfeest etc etc en een kick off groep 8 gehad wat gezellig was. Hij is heel relaxed dus wij eigenlijk ook. Ik hoop alleen dat hij dus echt wordt ingeloot voor hem…
Ik liet de keuze inderdaad wel bij het kind maar gelukkig kwamen we ook een beetje gelijk uit in de 1,2,3 keuze eigenlijk. Ik ben lekker vorig jaar met hem samen gegaan. Alle rust, alle tijd. Ik was echt gewoon steeds de volle tijd op die scholen joh. Hij wilde alles doen 😆 dit jaar gaat mijn man ook mee.
Hij is extra gevoelig voor sport. Hij voetbalt 4x per week en loopt hard dus die combinatie wil hij graag houden maar is dat ook reeel. Tot nu toe doet hij echt zelfstandig huiswerk. Ik hoef alleen soms te zeggen heb je dit geleerd maar dat is eigenlijk altijd wel zo. Ben benieuwd hoe dat straks op de middelbare gaat 😅