Spannend! Hopelijk gaat het lukken om op haar voorkeur terecht te komen!
Hier was het vooral een kwestie van elimineren.. er waren 4 scholen die geschikt waren qua niveau, waarvan 2 qua afstand niet te doen. De derde heeft een hele slechte reputatie dus toen bleef deze over 😅
Maar daarmee hebben we ook wel mazzel, en die zou het ongetwijfeld ook geworden zijn wanneer er wel meer opties zouden zijn geweest. Ze bieden de richtingen aan waar ze heen willen, qua locatie is het goed te doen, ze zijn betrokken en er is veel persoonlijk contact, hebben een streng pestprotocol en de manier van onderwijs past goed bij de kinderen.
De campus heeft veel verschillende voorzieningen dus de praktijklessen zijn realistischer wb het bedrijfsleven dan op een normale school, dat sprak ze ook aan.
Toen we voor H moesten kijken was het vooral belangrijk dat er veel aandacht besteed werd aan persoonlijke talenten en individualiteit. Onze ervaring op het basisonderwijs was vooral dat er te veel focus lag op vakken waar ze niet goed in is en er geen aandacht was voor haar sterke kanten, wat funest was voor haar zelfbeeld. Deze school legt juist alle aandacht daarop en biedt veel verdieping op gebied van creativiteit en praktijk, ze wordt ook echt gezien en erkend in haar talenten.
Voor I had deze school al de voorkeur omdat die het vanuit H al een beetje kende en die zich daar dus al thuis voelde, en toen er bekend werd gemaakt dat ze vanaf dit schooljaar de richting aan ging bieden die I heel graag wilde was het een no brainer. We zijn niet eens meer naar de andere open dagen geweest..
En deze school heeft wat extra dingen die niet zo zeer doorslaggevend waren maar wel een prettige bonus zijn: het vervolgonderwijs zit op dezelfde campus dus ze krijgen door die samenwerking een beter beeld van de toekomst, en dat de school volledig gratis is is natuurlijk ook geen straf. En ik heb er zelf ook gezeten (mbo), dus ik wist vanuit mijn ervaring al dat het een goede school was.