Ik weet even niet zo goed wat ik hier mee moet.
De kinderen houden van cosplay, hebben verschillende sets, en de bedoeling daarvan was dat ze die zouden dragen naar evenementen als Heroes made in Asia etc.
Nu komen ze ineens aan, dat ze in cosplay naar de stad willen. En naar de Efteling, en de Albert Heijn en weet ik het allemaal.
Schijnbaar is dat een ding online, om gewoon je dagelijkse dingen te doen verkleed als personage.
Ik weet even niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.. Ik snap de hele cosplay cultuur niet helemaal denk ik. Ik ben gewoon van het.. doe maar gewoon, dat is al gek genoeg. Ik vind rode lippenstift al te ver gaan zeg maar..
Het is net carnaval geweest, als je nu door de stad gaat lopen in zo'n outfit kan je alleen maar gezeik verwachten. Ik wil ze dan toch beschermen tegen gestaar, gelach en nare opmerkingen..
Aan de andere kant, ik heb 2 kinderen met een sociale angststoornis, en ik denk ook dat zoiets juist een goede manier kan zijn om zichzelf uit te dagen. Het lijkt me best wat moed vergen om op zo'n manier de aandacht op zichzelf te vestigen, en misschien is dat juist goed voor ze om meer uit hun comfortzone te komen.
Wat zouden jullie doen? Mogen jullie kinderen zo naar buiten?