Trees
Ik had ook pas een tv in mijn kamer toen ik op kamers ging wonen.
En op de slaapkamer nu heb ik er ook geen, ruimte gebrek en niet nodig.

Marshmallow je hoort de radio op een gegeven moment meestal niet meer weet ik nog uit mijn supermarkt tijd. En de dagen dat je het wel hoort, is het echt vreselijk irritant ๐Ÿ˜‚

Iemand hier toevallig ervaring met palmaire hyperhidrose (overmatige zweethanden) en de behandeling hiertegen? Dochter heeft dit al een aantal jaren en de haar handen zijn momenteel weer zo verveld en kapot. Ze begint zich nu er ook voor te schamen.

• [verwijderd]

Trees ik had het als tiener heel erg. Ik gok dat het hormonaal was want het ging vanzelf voorbij.
      Maakt ze vaak vuisten? Onbewuste spanning in haar handen?

Ik ben er nooit voor naar de dokter geweest trouwens, ik heb geen diagnose gehad dus misschien is wat je dochter heeft heel iets anders hoor!

• Trees hebben hierop gereageerd.
        • [verwijderd]

Trees voor het zweet probleem schijnt iets van laser te kunnen. Voor het dyshydrotisch eczeem dat ervan komt, helpt hydrocortison crรจme (kortdurend) en vervolgens crรจme met ureum erin. Maar de huisarts weet hier ongetwijfeld meer over.

[verwijderd] het schijnt minder te worden als je ouder wordt heb ik begrepen. Kan dus heel goed hetzelfde zijn. Ik denk dat ze het vanaf haar 5e a 6e jaar heeft. Ik weet niet of het echt hormonaal is, omdat het vaak wel jong begint. Het gaat wel in periodes dat haar handen echt open liggen. Haar handen zijn wel altijd nat, maar zijn gelukkig niet altijd stuk. Wel altijd rimpelhanden. De vellen hangen er momenteel wel weer echt bij en dan heeft ze er ook echt wat pijn van. Ze begint zich nu ook te schamen voor haar vervelde handen. Het heeft bij haar ook niks te maken met gebalde vuisten of spanning. Koud of warm weer, vakantie of school etc., maakt ook niks uit. Ze heeft altijd natte zweet handen.

[verwijderd] Voor het dyshydrotisch eczeem

Nooit bedacht, maar ik heb dit net opgezocht en ik denk dat ze daar nu inderdaad last van heeft. Ik ga denk ik toch maar weer een afspraak voor haar maken bij de huisarts.

Trees Ik ga denk ik toch maar een afspraak voor haar maken bij de huisarts.

Zou ik wel doen, eczeem is rot en kan in bepaalde gevallen moeilijk te behandelen zijn. Heeft ze ook van die kleine blaasjes op haar handen?

Zonnebloem volgens mij wel. Ze is nu niet thuis, dus ik kan niet kijken. Ik heb volgens mij weleens van die hele kleine mini blaasjes op haar handen gezien (meerdere hele kleine blaasjes bij elkaar). Ik denk dat je dat bedoeld toch? Ze heeft het een poos met van die vette crรจme voor klimsporten ingesmeerd en dat hielp wel tegen het vervellen, maar nu ook niet meer. Ik denk dat er nu toch meer nodig is.

Trees dat is รฉรฉn van de moeilijkste soorten eczeem om te behandelen, dat is namelijk blaasjes eczeem daar heb je erg sterke hormoonzalf voor nodig. (Blaasjes eczeem heb ik zelf trouwens ook, het is gekmakend) heb je wel eens op haar voeten gekeken?

Zonnebloem ze heeft het weleens op haar voeten gehad. Geen idee of ze het nu ook heeft. Ik heb haar er niet over gehoord. Sowieso dat bovenmatig zweten inclusief de losse vellen heeft ze ook op haar voeten, maar wel minder erg dan haar handen.

Zouden mensen het hier leuk vinden om mee te doen met een soort kerstswap? Idee is een soort lootje trekken en dat je dan een pakketje maakt voor de ander met wat kleine cadeautjes. Verder is het in te vullen zoals wij zelf willen. Het lijkt mij wel leuk om te doen.

Trees ja leuk! Ik ben dan alleen weer bang dat ik het vergeet ๐Ÿ˜…

June
                      Marshmallow

Als er genoeg mensen zijn die het leuk vinden, wil ik het wel regelen. Ik heb er alleen zelf geen ervaring mee, dus ik doe dan maar gewoon wat en ga er vanuit dat het dan wel goed komt ๐Ÿ˜…. Als er meer positieve reacties zijn, dan maak ik even een apart topic. Kunnen we het daar verder invullen. Ik vind het idee wel leuk dat je hier op het forum moet gaan speuren om echt iets passends voor de ander vinden.

• [verwijderd]

Trees ja leuk! Maar misschien wel wat duur als ik mee doe. Ik vind het zelf niet erg om het op te sturen naar NL maar andersom is het misschien niet te doen voor iemand.
                        Zet mij maar op een lijstje ernaast en dan kijken we wel even. ๐Ÿ™‚