Trees

Ik zou gaan voor kort, is weer eens wat anders en als je het toch te veel werk vindt groeit het vanzelf weer aan ๐Ÿ˜ƒ

Trees beide staat je heel goed, het korte kapsel is iets pittiger.

Trees ik ga ook voor kort. Of nou ja half lang zeg maar. Maar staat je allebei goed hoor, mooie treessie.

Zonnebloem ja gelukkig wel. Al blijft er wel minder om te sparen over. Maar het lukt nog terwijl veel mensen dat niet meer kunnen

Zonnebloem
    Gelukkig wel.
    Ons energiecontract loopt gelukkig nog 3,5 jaar. Tegen die tijd hoop ik dat het beter is.
    Boodschappen wordt ook steeds meer, maar probeer ik extra op te letten.

Zonnebloem ja, nog wel. Maar we hebben nu het geluk dat we geen gasaansluiting meer hebben in dit huis en dat er nog saldering zit op de zonnepanelen. Ik let al wel echt op bij de boodschappen, dat schiet momenteel ook enorm omhoog.

Zonnebloem wij redden het nog zo.
        Merk wel goed dat alles duurder wordt, vooral de boodschappen is echt belachelijk gestegen! We proberen daar wel extra op te letten. We hebben een samen rekening waar we beiden een bedrag op storten, dat was altijd genoeg. Nu komen we met dat bedrag niet meer uit. We hebben beide onze inleg al verhoogd. We kunnen nog wel sparen. Ik heb het geluk dat ik het afgelopen jaar iets meer ben gaan verdienen dus dat compenseert een beetje.

Ik dacht misschien kunnen we elkaar helpen als het nodig blijkt te zijn? Ik begon mij door de prijzen wel een beetje zorgen te maken over iedereen. ๐Ÿ™ˆ

Snoeki bizar hoe duur alles word hรจ? En de boodschappen inderdaad. Pff.

Ik denk ook dat veel mensen het eerst goed hadden en nu echt met hun handen in het haar zitten.

Liekje81 balen joh, dat dat nu even niet meer kan. Ondanks dat het โ€˜luxeโ€™ is.

Pimpelmeesje gelukkig redden jullie het, ja wij ook. Althans. We zouden het hele huis verbouwen maar daar hebben we nu vanaf gezien. En ik vraag mij echt af of we het uiteindelijk gaan redden op 1 salaris als we 4 of 5 euro moeten gaan betalen voor het gas, ondanks dat hij 10% meer gaat verdienen en we het tot nu toe altijd financieel goed hebben gehad.

Toch6 fijn om te lezen dat jullie het nog redden.

Mamabeertje wat een mazzel hebben jullie dan zeg! Dat zal veel stres schelen!

Rietjesbeker wij hebben aircoโ€™s geplaatst dus ik ben benieuwd naar de energie rekening. Als we helemaal geen gas gebruiken om te verwarmen verbruiken we ongeveer 30 kub per maand.
          Ik denk dat jullie heel blij zijn om van het gas af te zijn!

Huggybird bizar toch hoe alle prijzen stijgen en blijven stijgen. Gelukkig redden jullie het nog.

Wij hadden uitgezocht (ivm mijn moeder) hoe het straks met de aow zit etc. Nou ik kan je vertellen dat als je samenwoont en je hebt geen groot pensioen om welke reden dan ook, je een heel groot probleem hebt. ๐Ÿ˜ฑ

Zonnebloem
            Nog wel.
            Maak mij wel zorgen voor de tijd van mijn verlof, omdat je dan natuurlijk minder salaris krijgt.
            En omdat mijn man op zoek is naar een andere baan en we ook niet weten wat dat qua salaris gaat doen.

[verwijderd] ik zag je topic en heb erover na zitten denken, maar ik weet inderdaad niet goed hoe. Het is echt lastig.

Trees ik help iemand in de buurt door hun kind 1x per week uit school mee naar huis te nemen. Scheelt hun financieel heel veel en ik hoef er niks voor terug.

We kunnen niet elkaars energie rekening betalen, maar er zijn vast dingen die we wel voor elkaar kunnen doen. Inderdaad heb ik nog geen idee wat. -Kinder-kleding doorgeven als iemand het financieel niet meer op kan brengen etc?

Zonnebloem Inderdaad heb ik nog geen idee wat. -Kinder-kleding doorgeven als iemand het financieel niet meer op kan brengen etc?

Dat doe ik eigenlijk altijd al. Ik verkoop nooit kinderkleding, speelgoed etc. Ik maak er liever iemand blij mee. Ik geef regelmatig groentes uit de tuin of eieren weg. Krijg alleen ook heel veel andere groentes in ruil terug ๐Ÿ˜…. In het voorjaar nog hout gegeven aan een gezin dat het zwaar heeft in ons dorp voor hun kachel. Ik vind het heel moeilijk om meer te bedenken. Het voelt als een druppel op een gloeiende plaat. Wat ik doe schiet niet op.

Structureel op iemands kinderen passen, is geen optie. Ik kan niet meer tegen geluiden ๐Ÿ˜ฌ. Ik vind het wel een hele goeie, want dat scheelt iemand enorm in kosten.

Zonnebloem dat oppassen zal veel schelen ja.

Kinderkleren schuiven hier in de familie heen en weer tussen mij en mn 2 zusjes en 1 nicht. En van 1 tante komt er ook nog regelmatig wat ๐Ÿ˜„ scheelt een hoop als er al een basis is. Voor C hoef ik alleen pyjama's te kopen waarschijnlijk. Soms ook wel jammer ๐Ÿ™ƒ
                  Wel ben ik kritischer gaan kijken, 35 sets kleding per kind ped seizoen is overdreven (ja daar kwam ik op gegeven moment op)

Zonnebloem Voor mij begint het krap te worden op 1 salaris. Kinderen groeien als kool en hebben veel nieuwe kleding nodig. En mijn ex heeft besloten dat hij geen alimentatie meer kan betalen omdat hij ook nog met moeite rondkomt. Ik heb al extra sokken en dekens gekocht voor de winter want de verwarming wil ik echt zo min mogelijk aan hebben. En douchen zo kort mogelijk. Ik wil met de bank om tafel om te kijken of ik wat overwaarde kan opnemen voor zonnepanelen. Verder weet ik echt niet wat ik nog kan doen. Voelt wel machteloos.