• [verwijderd]

Honkeytonk De mol heeft deze opdracht eigenlijk slecht gedaan, hij had 2500 euro uit de pot kunnen regelen.

Of juist niet op basis van het voorstukje van volgende week.. als dat speelgeld is, is er nu een kans dat het bijne het dubbele eruit gaat 🤔

Jessie80 Ik verdacht Anke heel erg maar sinds deze aflevering niet meer. Als ze de mol was zou ze Annick nooit 0 euro gegeven hebben.

Mamabeertje Jurre volgens mij... Dus hij is mijn nieuwe verdachte!

Mamabeertje Jurre vraagt 'moet ik hem open maken' en Soy zegt 'ja doe maar'

En Annick luistert en begint gewoon 'ik ben Annick blablabla.' echt zij was zooo de mol đŸ¤Ŗ

Zonnebloem maar in dat doolhof voor de uitgang kwam hij er toch ook een tegen? Heeft hij die laten hangen?

Zonnebloem ja klopt! Maar ik dacht dus dat Soy wel een pakbon had maar niet mee naar buiten heeft genomen.

Honkeytonk Jurre vraagt 'moet ik hem open maken' en Soy zegt 'ja doe maar'

Ja, dus het kan Jurre zijn, maar ook Soy.
          Jurre stond nog helemaal niet op mijn lijstje, dus dat vind ik lastig.

• [verwijderd]

Mamabeertje Jurre heeft in iedere aflevering wel best verdachte dingen als je goed op hem let. Maar wel van die dingen die (door montage?) onopvallend zijn als je niet op hem let zeg maar..
            Hij is mijn mol, met Ranomi als bijmol vanwege het badeend verhaal (al kan dat ook op Daniel slaan, maar daar zitten de kinderen op dus die mogen zij hebben).

Honkeytonk dat durf ik niet te zeggen. đŸĢŖ Het zou inderdaad best kunnen!

Ik vind trouwens wel dat er al heel veel geld in de pot zit. Ondanks dat je als mol weet dat het er op een gegeven moment groot en deels uitgespeeld kan worden, wil je toch helemaal niet dat de pot al op 8000 euro staat?
              Ik weet niet zo goed wat ik dit jaar van de mol vind.

[verwijderd] ja alleen als mol wil je natuurlijk ook een hoog bedrag voor het volgende spel of zijn hele plan is aan de tafel helemaal mislukt.đŸ¤Ē

[verwijderd] Hij is mijn mol, met Ranomi als bijmol vanwege het badeend verhaal (al kan dat ook op Daniel slaan, maar daar zitten de kinderen op dus die mogen zij hebben).

Daniel is het echt niet, als mol wil je toch niet in het vliegtuig...?

Ze hadden de kofferopdracht ook een keer bij De Mol, vind het wel geinig dat ze die opdrachten gewoon overnemen nu. De serie wordt er een stuk beter door. Als ze nou ook nog die biechten zouden afschaffen!

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Vulpen ik vond dat juist wel verdacht.. als mol heb je voorkennis en hij reageerde zo snel dat hij achter wilde blijven! Je weet dat het geld er toch weer uit gaat, dan zou ik ook voor de ervaring kiezen. En zeg nou zelf, wat zou je liever doen? Vliegen boven Zuid-Afrika of 5 kilometer sjouwen met een stomme badeend?

• Vulpen hebben hierop gereageerd.
                  • [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik begin gewoon opnieuw want anders blijf ik editen 😅
                  Ik heb het allemaal een beetje laten bezinken:

Wat mij op viel:

Jurre heeft geen woord gezegd, die liet het allemaal gebeuren.

Als mol heeft het ook weinig zin om een koffer met een hoog bedrag te hebben, want je gaat nooit naar huis. Dus het bedrag wat je hebt kan er dan sowieso niet uit.. dan kan je juist beter laag zitten.

Als mol hoef je die volgende opdracht helemaal niet eens te doen. Een van de kandidaten met een hoge koffer had een rood scherm. Dus die is wanhopig genoeg om flink veel te betalen voor jokers en vrijstellingen. Als mol kan het dus juist ook goed zijn om de rood-schermer gewoon lekker op pad te laten gaan met speelgeld, en zelf achter te blijven zodat je heel onschuldig over komt want jij bent niet degene die 2000 euro voor een joker betaald heeft.
                  En als je zelf een hoge koffer hebt, wordt de kans kleiner dat de andere persoon die met Rik mee gaat de rood schermer was. nu is dat 66%, anders maar 33%..

Sterker nog, als mol moet je juist achter blijven. Want hypothetisch gezien: persoon A is de roodschermer, persoon B de mol.
                  Als ze dan allebei 2000 euro betalen voor een joker ben je enorm verdacht. Want A heeft een goede reden om een joker te willen, die had een rood scherm. De andere persoon was sowieso niet de laatste, en ook niet de een na laatste, want dat was Annick. Je kan het niet goedpraten naar je medekandidaten om dan toch 2000 euro uit de pot te spelen als je sowieso bij de top testers zat zonder alle verdenkingen op je te halen. Dus de beste manier om geld uit de pot te krijgen en zelf niet verdacht te worden, is om anderen het vuile werk voor je op te laten knappen en je hier juist zo stil mogelijk te houden.
                  Dus de mol heeft sowieso een lage koffer, en hield zich in deze opdracht enorm op de achtergrond.

Volgens jullie mij nog?
                  Welkom in mijn Jurre-tunnel. 😆

Andere opvallende dingen:
                  Ranomi pakte de 300 euro koffer. Die maakte zich dus geen zorgen dat ze de 2e afvaller zou zijn. Door haar onverwachte greep had ze makkelijk een hoge koffer kunnen pakken, waarom deed ze dat niet?
                  Anke is om die reden overigens ook wel verdacht, want waarom koos ze geen hoge koffer voor zichzelf? Maar tegelijkertijd denk ik dat de mol wist wie de laatste 2 waren, en ze Annick dus meer geld zou hebben gegeven als ze de mol was.

[verwijderd] ik denk dat je gelijk hebt, het zou mij daarom niks verbazen als het Ranomi blijkt te zijn en het zou helemaal geniaal zijn als blijkt dat Anke de mol is. Dan heb je wel lef.

En toch ergens vind ik de situatie in het dolhof met Soy vreemd. Ik vraag mij af wat hij voor de zin: Niet gepakt, heeft gezegd.

[verwijderd] Ik zou Annicks plekje willen hebben natuurlijk. Dan hoef je niet te sjouwen en je hoeft niet met een oude kerel in een aftands vliegtuig.
                    Maar ik denk dat de mol bij de badeend zat en zo snel mogelijk die berg op wilde.