Ik begin gewoon opnieuw want anders blijf ik editen đ
Ik heb het allemaal een beetje laten bezinken:
Wat mij op viel:
Jurre heeft geen woord gezegd, die liet het allemaal gebeuren.
Als mol heeft het ook weinig zin om een koffer met een hoog bedrag te hebben, want je gaat nooit naar huis. Dus het bedrag wat je hebt kan er dan sowieso niet uit.. dan kan je juist beter laag zitten.
Als mol hoef je die volgende opdracht helemaal niet eens te doen. Een van de kandidaten met een hoge koffer had een rood scherm. Dus die is wanhopig genoeg om flink veel te betalen voor jokers en vrijstellingen. Als mol kan het dus juist ook goed zijn om de rood-schermer gewoon lekker op pad te laten gaan met speelgeld, en zelf achter te blijven zodat je heel onschuldig over komt want jij bent niet degene die 2000 euro voor een joker betaald heeft.
En als je zelf een hoge koffer hebt, wordt de kans kleiner dat de andere persoon die met Rik mee gaat de rood schermer was. nu is dat 66%, anders maar 33%..
Sterker nog, als mol moet je juist achter blijven. Want hypothetisch gezien: persoon A is de roodschermer, persoon B de mol.
Als ze dan allebei 2000 euro betalen voor een joker ben je enorm verdacht. Want A heeft een goede reden om een joker te willen, die had een rood scherm. De andere persoon was sowieso niet de laatste, en ook niet de een na laatste, want dat was Annick. Je kan het niet goedpraten naar je medekandidaten om dan toch 2000 euro uit de pot te spelen als je sowieso bij de top testers zat zonder alle verdenkingen op je te halen. Dus de beste manier om geld uit de pot te krijgen en zelf niet verdacht te worden, is om anderen het vuile werk voor je op te laten knappen en je hier juist zo stil mogelijk te houden.
Dus de mol heeft sowieso een lage koffer, en hield zich in deze opdracht enorm op de achtergrond.
Volgens jullie mij nog?
Welkom in mijn Jurre-tunnel. đ
Andere opvallende dingen:
Ranomi pakte de 300 euro koffer. Die maakte zich dus geen zorgen dat ze de 2e afvaller zou zijn. Door haar onverwachte greep had ze makkelijk een hoge koffer kunnen pakken, waarom deed ze dat niet?
Anke is om die reden overigens ook wel verdacht, want waarom koos ze geen hoge koffer voor zichzelf? Maar tegelijkertijd denk ik dat de mol wist wie de laatste 2 waren, en ze Annick dus meer geld zou hebben gegeven als ze de mol was.